Degvielas aparatūra nosaka enerģētiskos un ekonomiskos dzinēja rādītājus, tā uzticamību, izturību manevros un citus rādītājus. Šī aparatūra ietver augstspiediena degvielas sūkņus, cauruļvadus un sprauslas. Degvielas sūkņi ir paredzēti lai noteiktā laikā padot precīzu degvielas daudzumu ar tādu spiedienu, lai degviela tiktu kvalitatīvi izsmidzināta. Pēdējā laikā tiek pielietoti degvielas sūkņi ar pastāvīgu plunžera gājienu un tie ir mehāniski saistīti ar degvielas sūkņa piedziņu. Degvielas padevi maina aizpludinot daļu degvielas atpakaļ uz sūces pusi ar speciāla vārsta palīdzību vai arī ar paša plunžera palīdzību. Šīs sistēmas priekšrocība ir tas, ka degvielas sūkņa plunžera kustība ir uzdota savlaicīgi. Degvielas iesmidzināšanas sistēmas uzdevums- precīza degvielas daudzuma dozēšana, kvalitatīva iesmidzināšana darba cilindrā. Iesmidzināšanas sistēmai ar mehānisku pievadu un augstspiediena caurulēm, kas savieno sūkni un sprauslas, ir vērā ņemamas priekšrocības. Lai demontēt un nomainīt sprauslu nav nepieciešama sūkņa izjaukšana, kurš drošs darbojas vairākus tūkstošus stundu. Tajā pat laikā sprauslas ir jāpārbauda daudz biežāk. Svarīgs degvielas sūkņa raksturlielums ir plunžera ātrums degvielas padošanas brīdī. Degvielas padeves dozēšana realizējas ar plunžera aktīvā gājiena lieluma izmaiņu pie kloķvārpsta pagrieziena leņķa izmaiņas.…