Research Papers
Business and Law
Economics
Kuldīgas novada naktsmītņu konkurētspējas izvērtējums-
Kuldīgas novada naktsmītņu konkurētspējas izvērtējums
Research Papers53 Economics, Marketing, Advertising, Tourism, Traveling
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Konkurētspēja tūrisma nozarē | 4 |
1.1 | Produkts – klientu vērtības | 5 |
1.2. | Cena – klienta izmaksas | 6 |
1.3. | Veicināšana – komunikācija | 7 |
1.5. | Cilvēki, darbinieki, personāls | 8 |
2. | Naktsmītņu raksturīgās iezīmes | 8 |
2.1. | Viesnīcu klasifikācija | 10 |
2.2. | Viesu māju klasifikācija | 11 |
2.3. | Moteļu klasifikācija | 11 |
2.4. | Kempingu standartu pamatprasības | 11 |
2.5. | Jaunatnes mītņu standartu pamatprasības | 12 |
2.6. | Lauku mājas | 12 |
2.7. | Apartamenti | 13 |
2.8. | Lauku tūrismam izmantojamās mājas | 13 |
3. | Naktsmītņu konkurētspēja Kuldīgas novadā | 15 |
4. | Naktsmītņu pieprasījuma galveno kritēriju raksturojums Kuldīgas novada naktsmītnēs | 16 |
4.1. | Vieta | 18 |
4.2. | Produkts | 20 |
4.4. | Veicināšana | 27 |
5.5. | Darbinieki | 32 |
Secinājumi | 35 | |
Priekšlikumi | 36 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 37 | |
Pielikumi | 40 |
Lai izanalizētu un izpētītu, kas ir konkurētspēja, ko tā iever, un kā tā ietekmē naktsmītņu darbību, iesākumā būtu jādefinē, kas īsti ir konkurence.
Konkurence ir neatkarīgu pircēju un pārdevēju savstarpēja sāncensība, cīņa tirgū par labākām pirkšanas un pārdošanas iespējām, lielāku peļņu. [11., 119.lpp.]
Konkurence ir viens no faktoriem, kas liek izstrādāt jaunus produktus un pakalpojumus, attīstīt un pilnveidot esošos, kā arī uzlabot produktu kvalitāti, drošību un dizainu. [34.]
Ar konkurētspēju ekonomikā un uzņēmējdarbības teorijā un praksē saprot uzņēmuma, nozares vai valsts spēju pārdot savus produktus, preces vai pakalpojumus tirgū. Līdz ar to konkurētspēja, līdz ar konkurences jēdzienu, ir viena no svarīgākajām preču un pakalpojumu tirgu raksturojošām kategorijām. [35.]
Uzņēmuma konkurētspēja. Konkurētspējas paaugstināšana ir viens no galvenajiem uzņēmuma pastāvēšanas un attīstības mērķiem. Jo augstāka tā ir, jo lielāku tirgus daļu uzņēmumam iespējams iegūt. Taču augsta konkurētspēja ne vienmēr nenozīmē arī augstu peļņas līmeni konkrētā laika posmā, jo, konkurētspējas paaugstināšanai uzņēmumam ir jāinvestē darbaspēka kvalifikācijas paaugstināšanā, jaunās tehnoloģijās, pētniecībā, jāveido jaunas konkurences priekšrocības utt.
Katras nozares uzņēmumu dzinulis tālākai attīstībai un jauniem mērķiem ir konkurence šo uzņēmumu vidū. Uzņēmumi sacenšas cits ar citu, lai iegūtu klientus; bet ne visi uzņēmumi konkurē vienādiem līdzekļiem un ne visi gūst panākumus konkurences cīņā.
Katra uzņēmuma darbības stratēģijas pamatā ir uzņēmuma konkurētspējas priekšrocības – jebkas, ar ko uzņēmums ir pārāks par saviem konkurentiem. Priekšrocības ļauj uzņēmumam ilgstoši un pastāvīgi gūt panākumus. Tūrisma mārketingā tas ir panākams, kad tiek paredzēti vadības procesi un tiek apmierinātas esošo un potenciālo klientu vēlmes efektīvāk kā konkurentiem. Līdz ar to uzņēmumi panākumi ir atkarīgi no mijiedarbības starp klientu un piegādātāju. Vides un sabiedrības vajadzību nodrošināšanu, kā arī klientu vēlmju apmierināšanu nevar uzskatīt par savstarpēji izslēdzošiem. [12., 6.lpp.]
Naktsmītņu pieprasījuma galvenos kritērijus raksturo piecas iezīmes, kuras veido konkurences priekšrocības:
1.atrašanās vieta;
2.piedāvātās iespējas (restorāni, atpūtas iespējas u.c.);
3.tās tēls;
4.pakalpojumi, ko tā piedāvā (tādas nenoteiktas iezīmes kā formālas attieksmes pakāpe, personiska uzmanība, tās darbinieku veiktās apkalpošanas ātrums un efektivitāte);
5.un cena.…
Tūrisma nozare ir viena no straujāk augošajām nozarēm pasaulē. Arī Latvijā tūrisms tiek uzskatīts par vienu no perspektīvākajām tautsaimniecības attīstības nozarēm. Naktsmītņu sektoru var uzskatīt par tūrisma ekonomisko aktivitāšu „bāzes nozari”, tās dinamika ir tieši saistīta ar aktivitātēm tūrisma sektorā. Naktsmītnes var būt dažādas: viesnīcas, kempingi, moteļi, viesu mājas, lauku mājas u.c. Lai tās sekmīgi varētu konkurēt viena ar otru, tā nepieciešams ievērot dažādus, konkurētspēju ietekmējošus faktorus. Visprecīzāk šie faktori aprakstīti un iekļauti mārketinga pasākuma kompleksā. Mārketinga komplekss, pēc autores domām, ir svarīgākā mārketinga sastāvdaļa. Apskatot mārketinga kompleksu, var teikt, ka tas nemitīgi attīstās. Pie attīstīšanas var minēt to, ka tagad kompleksam, daudzi mārketinga speciālisti sāk pievienot arvien jaunus mārketinga elementus, kas detalizētāk to raksturo un veicina uzņēmumu konkurētspēju. Katrām uzņēmumam ir nepieciešams pētīt visus mārketinga kompleksa elementus, lai varētu labāk attīstīt savu uzņēmumu un pārvarēt konkurentus. Naktsmītnes Kuldīgas novadā visciešākajā veidā iet roku rokā ar mārketinga pasākuma kompleksu, jo tām nākas cīnīties ar sīvo konkurenci. Uzņēmumu galvenais mērķis ir apmierināt klientu prasības, sniedzot viņiem augstākās kvalitātes pakalpojumus, atrodoties īstajā laikā un vietā un gūt pārākumu pār konkurentiem. Kursa darbā tiek izanalizēti tādi elementi, kā naktsmītņu klasifikācija, konkurence un konkurētspēja, kā arī mārketinga pasākuma kompleksa elementi - produkts, vieta, virzīšana tirgū, pakalpojumu sniegšanas process un darbinieki. Šī darba mērķis ir izpētīt Kuldīgas novada naktsmītņu piedāvājumu un naktsmītņu konkurētspēju. Lai darbu varētu veiksmīgi un veikt un objektīvi izvērtēt naktsmītņu piedāvājumu un konkurētspēju, ir izvirzīti šādi darba uzdevumi: 1. Raksturot konkurētspējas teorētisko aspektus naktsmītņu sektorā; 2. Iepazīties ar Kuldīgas novada naktsmītņu piedāvājumu, veikt to apsekošanu un izvērtēt to savstarpējo konkurētspēju šī brīža situācijā, veicot intervijas ar uzņēmuma darbiniekiem; 3. Izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus, analizējot naktsmītņu konkurētspējas pilnveidošanu. Darbā izmantotās metodes: literatūras analīze, naktsmītņu apsekošana, sarunas ar uzņēmumu īpašniekiem un darbiniekiem, pieejamās informācijas apkopošana un salīdzināšana naktsmītņu sektorā.
- 2004.gada Ogres novada konsolidētā budžeta analīze
- Konkurētspējas un konkurences pārākuma jēdziens
-
Kuldīgas novada naktsmītņu konkurētspējas izvērtējums
Research Papers53 Economics, Marketing, Advertising, Tourism, Traveling
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!2004.gada Ogres novada konsolidētā budžeta analīze
Research Papers for university6
-
Konkurētspējas un konkurences pārākuma jēdziens
Research Papers for university50
-
Lauku tūrisms Kurzemes novadā
Research Papers for university19
-
Uzņēmuma konkurētspējas novērtējums tā pozīciju nostiprināšanai tirgū
Research Papers for university24
-
Siguldas novadā piedāvātais tūrisma produkts
Research Papers for university33
Evaluated!