-
Kultūras vēstures stundu aktualitāte
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Kultūras vēsture | 4 |
1.1. | Kas ir kultūra? | 4 |
1.2. | Kultūra kā zīmju un simbolu kopums | 4 |
1.3. | Kultūra kā dialogs | 5 |
1.4. | Kultūra kā attieksmju sistēma | 5 |
1.5. | Kultūras vēstures ienākšana Latvijas vidusskolās | 5 |
1.6. | Kultūras vēstures kursa mērķi un kultūras jēdziens | 6 |
1.7. | Mācību priekšmeta mērķis un uzdevumi | 7 |
2. | Saldus pilsētas ģimnāzijas viedokļu apkopojums | 8 |
2.1. | Ar ko respondentiem asociējas kultūras vēsture un kultūras vēstures stunda | 8 |
2.2. | Vai Jums patīk mācīties kultūras vēsturi? | 8 |
2.3. | Interesantākās tēmas kultūras vēsturē | 10 |
2.4. | Vai kādu tēmu apguve Jums sagādā grūtības? | 10 |
2.5. | Vai kultūras vēstures stundas ir interesantas? | 11 |
2.6. | Kā veicināt, lai stundas būtu interesantākas? | 12 |
2.7. | Kultūras vēsture kā izvēles priekšmets | 12 |
Secinājumi | 14 | |
Izmantotā literatūra | 15 | |
Anotācija | 16 | |
Annotation | 17 | |
Pielikums | 18 |
Darba tēma. Kultūras vēstures stundu aktualitāte. Tēma ir aktuāla, jo katram skolēnam, kurš mācās kultūras vēsturi, ir jāzina, kāpēc to piedāvā programma, vai stundās iegūtās zināšanas būs nepieciešamas studējot, vai tās paplašinās viņu redzesloku, attīstīs radošo personību.
Problēma. Daudzās skolās kultūras vēstures ir kā izvēles mācību priekšmets, tādēļ ir skolēni, kas neizvēlas, bet nonākot pie izvēlētās fakultātes durvīm jaunietis tās nevar vērt tikai tāpēc, ka šo priekšmetu nebija izvēlējies 10. klasē. Tāpēc ir svarīgi būt informētam, kāpēc mācās šo priekšmetu.
Hipotēze. Kultūras vēstures stundas Saldus pilsētas ģimnāzijā ir nepieciešamas kā pamatpriekšmets.
Darba mērķis. Izpētīt vai kultūras vēstures stundas ir aktuālas Saldus pilsētas ģimnāzijā, kāds ir jauniešu viedoklis par tām, kā arī izpētīt kā veicināt topošo studentu interesi par šo mācību priekšmetu.
Darba uzdevumi.
1.Izpētīt kultūras vēstures jēdzienus un izglītības standartu.
2.Anketēt Saldus pilsētas ģimnāzijas skolēnus par tēmu kultūras vēstures stundu aktualitāte un apkopot rezultātus.
3.Izpētīt, kā veicināt, lai stundas būtu vēl interesantākas.
4.Izpētīt, ar ko respondentiem asociējas kultūras vēsture.
5.Noskaidrot, vai ģimnāzijas skolēni labprātīgi apgūst šo priekšmetu un kāpēc.
Pētījuma teorētiskā bāze. Lai veiktu šo pētījumu, autore pētīja mācību grāmatas, kultūras vēstures standartus, stundu plānus. Lai iegūtu jaunāko informāciju, interneta materiālus.…
Anotācija Kultūras vēstures stundu aktualitāte. Darba autore x, darba vadītāja – Saldus pilsētas ģimnāzijas kultūras vēstures skolotāja x. Darbā analizēts – Kultūras vēstures stundu nepieciešamība, jauniešu viedoklis par stundu apguvi un tematiem. Darba mērķis: Izpētīt vai kultūras vēstures stundas ir aktuālas Saldus pilsētas ģimnāzijā, kāds ir jauniešu viedoklis par tām, kā arī izpētīt kā veicināt topošo studentu interesi par šo mācību priekšmetu. Darba uzdevumi: 1. Izpētīt kultūras vēstures jēdzienus un izglītības standartu. 2. Anketēt Saldus pilsētas ģimnāzijas skolēnus par tēmu kultūras vēstures stundu aktualitāte un apkopot rezultātus. 3. Izpētīt, kā veicināt, lai stundas būtu vēl interesantākas. 4. Izpētīt, ar ko respondentiem asociējas kultūras vēsture. 5. Noskaidrot, vai ģimnāzijas skolēni labprātīgi apgūst šo priekšmetu un kāpēc. Pētījumā secināts, ka Saldus pilsētas ģimnāzijā kultūras vēstures stundām jāpaliek obligātām, jo lielākajai daļai skolēnu šīs stundas patīk, liekas interesantas un uzskata, ka būs nepieciešamas tālāk studējot. Lai panāktu lielāku kultūras vēstures aktualitāti, ir jāveido interesantākas stundas, izmantojot dažādus palīgmateriālus, palīgpriekšmetus, dažādas metodes un jāiesaista jaunākās informācijas tehnoloģijas. Darbs satur 18 lapu, 13 diagrammas, 5 izmantotās informācijas avotus, 4 pielikumus. Darba praktiskajā daļā ir aptaujāti 74 Saldus pilsētas ģimnāzijas 10.- 12. klašu jaunieši. Pētījuma rezultāti apkopoti, izanalizēti un attēloti 13 diagrammās. Atslēgas vārdi: kultūras vēsture, kultūra, interese, mācību stundas. Balstoties uz praktisko pētījumu, pierādās darbā izvirzītā hipotēze - kultūras vēstures stundas Saldus pilsētas ģimnāzijā ir nepieciešamas kā pamatpriekšmets.
- Baroka laika arhitektūra, Versaļas pils
- Beverīnas pils vietas pētniecība un aktualitāte
- Kultūras vēstures stundu aktualitāte
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latviešu un somu kultūras kā starpkultūras
Research Papers for secondary school7
-
Kokneses pilskalns - vēstures, etimoloģijas, folkloras avotos
Research Papers for secondary school7
-
Kultūras vēstures priekšmets
Research Papers for secondary school4
-
Ēģiptes kultūras simboli: svētais skarabejs un dieva acs
Research Papers for secondary school21
Evaluated! -
Cēsu novada kultūras dzīve
Research Papers for secondary school8