. Ēdināšanas uzņēmuma raksturojums
Izpētot Smiltenē ēdināšanas uzņēmumu klāstu, secināju, ka trūkst ātrās apkalpošanas ēdināšanas uzņēmumu. Tāpēc esmu iecerējis izveidot kafejnīcu, kur varēs paēst garšīgi, bet maksimāli ātri, ja ir tāda vajadzība.
Šis uzņēmums ir nepieciešams arī tāpēc, ka apkārtnē ir divas vidusskolas un arodskola, kā arī atrodas autoosta un Smiltenei cauri iet tranzīta ceļš.
Uzņēmums atradīsies autoostas tuvumā, lai to varētu sasniegt gan skolēni, gan autobusu, kravas automašīnu šoferi, gan tūristi, gan vietējie iedzīvotāji.
Manis izveidotā kafejnīca vairāk orientēsies uz skolēniem, tāpēc arī cenas būs pieņemamas šai mērķauditorijai. Bet būs arī dārgāki ēdieni, vairāk domāti tūristiem.
Izveidojot uzņēmumu, esmu iecerējis divas zāles, katrā varēs papusdienot 20 cilvēku, tātad kopā 40. Es domāju, vidēja lieluma pilsētai, tas ir pietiekami, jo jāņem vērā sezonalitāte.
Uzņēmums sāks strādāt 900, darbosies līdz 2100, un virtuve strādās no 900 – 2000. Cilvēki varēs paēst brokastis, pusdienas un vakariņas. Pavāri beidz darbu 2000 , jo atlikušās stundas laikā iztirgo ēdienus, kas palikuši vitrīnās.
Tā kā kafejnīcu apmeklēs skolēni un arī šoferi, tad plašāks sortiments būs otrajiem ēdieniem, dzērieni arī būs plašā sortimentā: limonādes, sulas, svaigi spiestas sulas, kvass, sidri, alus un arī citi alkoholiskie dzērieni, jo jāņem vērā, ka kafejnīcu apmeklēs arī tie, kas vēlas atpūsties pēc darba.
Piektdienas un sestdienas vakaros spēlēs dzīvā mūzika un, sabīdot galdiņus, būs iespēja dejot.
Apmeklētājus sagaida oficiantes, kas ierāda vietu pie galda. Viņas klientam iedod ēdienkarti un paziņo pavāram pasūtītos ēdienus. Oficiantes atnes ēdienus, arī novāc netīros traukus. Kad apmeklētājs paēdis, oficiantes atnes rēķinu, un apmeklētājs norēķinās. Dienas ēdienus atnes uzreiz, bet pārējie jāgaida, kamēr sagatavo.
…