Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Kustību rotaļas sociālo prasmju un fiziskās attīstības sekmēšana pirmskolas vecuma bērniem

     Evaluated!

    Research Papers76 Pedagogy

12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:190408
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 60 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  PIRMSKOLAS VECUMA BĒRNU SOCIĀLO PRASMJU VEIDOŠANAS PAMATOJUMS TEORĒTISKĀ ANALĪZE    6
1.1.  Uzvedības teorētiskais jēdziens    6
1.2.  Pirmskolas vecuma bērnu attīstības psiholoģiskais raksturojums    14
1.3.  Kustību rotaļu raksturojums    22
1.4.  Sociālo prasmju veidošanas vispārējie aspekti    27
1.5.  Sporta nodarbību raksturojums pirmskolas vecuma bērniem    32
2.  DARBA UZDEVUMI, PĒTĪŠANAS METODES UN PĒTĪJUMA ORGANIZĒŠANA    39
2.1.  Darba uzdevumi    39
2.2.  Pētījuma metodes    39
2.2.1.  Literatūras avotu analīze    39
2.2.2.  Kontrolvingrinājumi, aptaujas anketa    40
2.2.3.  Pedagoģiskais eksperiments    46
2.3.  Matemātiskā statistika    49
3.  IEGŪTIE REZULTĀTI UN BĒRNA FIZISKĀS ATTĪSTĪBAS ANALĪZE    52
3.1.  Bērna fiziskās sagatavotības izvērtēšana un sociālo prasmju novērtēšana pirms eksperimenta    52
3.2.  Kustību rotaļu kopuma izveide un pielietojuma analīze    66
  SECINĀJUMI    87
  PRIEKŠLIKUMI    90
  LITERATŪRAS SARAKSTS    92
  KOPSAVILKUMS    95
  KOPSAVILKUMS SVEŠVALODĀ    98
Extract

Patreiz Latvijā izglītības sistēmas reformas ietvaros norisinās arī izglītības reforma - pāreja no pašpietiekamas sistēmas uz atvērtu un elastīgu sistēmu. Reformas mērķis ir izveidot Latvijā līdzsvarotu, pašregulējošu valsts un darba tirgus vajadzībām atbilstošu izglītības sistēmu, kura veicinātu konkurētspēju vietējā un Eiropas tirgū. Viens no reformas uzdevumiem ir izstrādāt visai valstij vienotu izglītības attīstības stratēģiju.
Reformas uzsākšanu ir atbalstījusi arī PHARE programma, Latvijā realizējot projektu ar tādu pašu nosaukumu, kura ietvaros jau notiek reformpasākumu izstrāde un jauninājumu ieviešana skolās.
Šādas reformas uzsākšana Latvijā atbilst arī Eiropas Savienības izglītības politikai, kur profesionālā izglītība ir izvirzīta par prioritāru izglītības veidu.
Lai nodrošinātu izglītības programmu uzlabošanu ilgtermiņa periodā, ieteikts ieviest kvalitātes novērtēšanas sistēmu (ISO vai kādu citu), kas valsts līmenī koncentrētos uz konkurenci starp dažādām skolām un starptautiskā līmenī nodarbotos ar kvalifikāciju salīdzināšanu ar citām valstīm.
Jauno izglītības programmu veiksmīga ieviešana ir saistīta ar moderniem mācību materiāliem, tāpēc būtu jāatbalsta to skolotāju darbs, kuri paši izstrādā mācību materiālus.
Izstrādājot jaunas izglītības programmas, jārūpējas arī par saskaņotību vispārējo un profesionālo priekšmetu starpā, jāuzlabo eksistējošās vispārizglītojošo priekšmetu programmas un jāizstrādā jaunas.
Skolās, bez tam, būtu plašāk jāpielieto mūsdienīgas mācību metodes, piemēram, projektu metode.

Izglītības mērķi ir sekojoši:
Nodrošināt indivīda zināšanas un iemaņas konkrētu darba uzdevumu veikšanai attiecīgajā nozarē,
Sekmēt indivīda kā personības un sabiedrības locekļa attīstību,
Dot vispārējo izglītību, attīstot spējas un interesi izglītības turpināšanai un pašizglītībai.
Taču šeit vajadzētu minēt arī galvenās problēmas Latvijas izglītības sistēmā, kas līdz šim kalpoja par šķērsli vienotai, virzītai dotā izglītības veida attīstībai un varētu kavēt arī iecerēto pārveidojumu realizēšanu, un tieši tāpēc, raugoties nākotnē, identificētās problēmas ir plānots pārvarēt iesāktās izglītības reformas ietvaros. Un tās ir:
Administratīvā sadrumstalotība, dažādu ministriju pakļautība,
Vienotas profesionālās izglītības standartu un kvalifikāciju sistēmas trūkums.
Lai pirmskolas vecuma bērns būtu gatavs stāties priekšā šāda veida jauninājumiem, viņam nāksies pārvarēt daudzus šķēršļus. Nozīmīgākais uzdevums bērna attīstībā ir sagatavoties skolas gaitu sākumam. Pirmsskolas perioda beigās bērnam jāsasniedz tāda psihes attīstības pakāpe, kas ļauj pielāgoties (adaptēties) dzīvei skolas vidē un sekmīgi tajā darboties.
Ar pedagoģisko gatavību skolai saprot noteiktu zināšanu, prasmju un iemaņu daudzumu, kas ir bērnam, uzsākot skolas gaitas. Te ietilpst prasme lasīt, skaitīt, atstāstīt. Psiholoģiskā gatavība ir bērna intelektuālās attīstības kvalitatīvā savdabība un tās personību raksturojošās iezīmes, bet kurām nav iespējams sekmīgs darbs skolā.
Ja bērns pirmskolas periodā ir atradies vidē, kur labvēlīgi, ar lielu atsaucību uzklausīti visi viņa jautājumi, visādi veicināts, atbalstīts pats jautāšanas, interesēšanās process, tad stiprinās vēlme izzināt jauno, kas viegli attīstās interesē par skolu (arī kā izziņas vajadzību apmierināšanas vietu). Pirmskolas bērna uzvedībā (kuru ietekmē viņa tiešā vide) tā vai citādi tiecas izpaust dabiskās tendence, t.i., spontanitāte, impulsivitāte, patiesums, ko neierobežo kādi nebūt nosacījumi.
Bērna pašnovērtējums saistīts ar pašapmierināšanās attīstību. Pirmskolas vecuma bērna pašapzināšanās īpatnības bieži izpaužas paaugstinātā pašnovērtējumā, kas ir normāla parādība šajā periodā. Pazemināts pašnovērtējums var kļūt par bērna nesekmības cēloni skolā, jo rada bailes no neveiksmes vai atteikšanos izpildīt kādu uzdevumu. Labvēlīga situācija veidojas tad, ja vajadzība gūt panākumus ir stiprāka par bailēm no neveiksmēm. šādu stāvokli veicina arī gribasspēka attīstība. …

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,27 €
Work pack Nr. 1180704
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register