Laikraksta „Rīts” rubriku „Sieviete un daiļums” tiks analizēta caur sociālās realitātes konstruēšanas un vērtību konstruēšanu prizmām.
Vērtības atspoguļojas cilvēka apziņā, ir indivīda uzvedības un cilvēku mijattiecību sociālās regulācijas faktors. Vērtības ir apkārtējās pasaules objektu specifiski sociāls raksturojums, kas parāda šo objektu pozitīvo un negatīvo nozīmi cilvēkam un sabiedrībai. Vērtības izpaužas kā sabiedriskās apziņas un kultūras elementi; subjekta zināšanu un pieredzes invariants, sociālas attiecības. Vērtības nevis vienkārši fiksē vai apraksta procesu, bet izsaka cilvēka attieksmi. Vērtības sociālajā vidē integrējas cilvēka dzīves pieredzē un cilvēka attieksme pret vērtībām veidojas no individuālās un sabiedriskās nozīmes, tomēr sociālā vide ir noteicošā vērtības simboliskās nozīmes veidošanā.1
Ikdienā indivīdi parasti pieņem, ka pasaule ir tāda kā tā ir un ka uzskatu atšķirības ir radušās atšķirīgo „subjektīvo” perspektīvu, pieredzes un atmiņu dēļ. Taču nav iespējams visur būt klāt un redzēt notikumus. Visbiežāk par norisēm cilvēki uzzina no masu mēdijiem, taču arī masu mediju kodols ir cilvēks, kuram ir sava subjektīva perspektīva. Masu mediji konstruē realitāti, nevis attēlo notikušo identiski. Sociālās realitātes konstrukcija var būt ļoti līdzīga īstenībai vai tā var tikt apzināti sagrozīta, tas viss ir atkarīgs no informācijas konstruētāja.…