Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:857783
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.05.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Mācību darba attīstības gaitā ir radītas dažādas lasīt mācīšanas metodes.
Latviešu ābeces mācības un lasītprasmes mācīšanas metodika ir izgājusi garu attīstības ceļu.
No 18.gs. beigām līdz 19.gs. pēdējam ceturksnim latviešu ābeces mācība balstījās un pamatojās uz vācu pedagogu teorētiskajām atziņām un pieredzi. Vācu tautības mācītāji bija pirmie, kas sastādīja latviešu ābeces, bet tajās netika ņemtas vērā latviešu valodas fonētiskās un grafiskās īpatnības.
Latviešu valodas mācīšanas metodikas problēmas pirmais sāka risināt G.F.Stenders (1714-1796), latviešu valodas pētnieks un ievērojams pedagogs. Viņš sarakstīja divas ābeces- “Jauna ABC un lasīšanas mācība” (1782) un “Bildu – Ābice”(1787), bet trešajam izdevumam 1797.gadā tika pievienoti metodiski norādījumi “Tā mācība, kā tie skolmeistari pēc šo jaunu ABC tiem skolas bērniem to lasīšanu it viegli var iemācīt”.
G.F.Stendera ieteiktajiem paņēmieniem lasītprasmes apguvē bija raksturīgs tas, ka viņš mēģināja burtošanu tuvināt skaņošanai.
Visu lasītmācīšanas periodu Stenders iedalīja sešos posmos, kuros jāveic šādi uzdevumi:
jāiemāca mazie burti,
jāiemāca lielie burti,
jāmāca patskaņus atšķirt no līdzskaņiem,
jāliek bērniem burtot,
jāmāca lasīt grūtākos vārdus,
jāmāca lasīt kopā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register