Valsts atbalsta mērķis ir veicināt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju ārējos tirgos, sekmēt jaunu tirgu apgūšanu, kā arī nostiprināšanos esošajos, iepazīstinot ārvalstu pircējus ar Latvijas preču un pakalpojumu priekšrocībām un veicinot sadarbības partneru atrašanu. Tas izpaužas kā dalība starptautiskajās izstādēs, dalība tirdzniecības misijās, semināru un konferenču organizēšanu, tiešās vizītes pie sadarbības partnera, tirgus pētījumu izstrādi, stratēģiskā partnera atrašanu.
LR Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru gadskārtējā konkursā "Eksporta un inovācijas balva" apbalvo Latvijas komercsabiedrības par sasniegumiem eksportā un inovatīvu produktu radīšanā. Konkursa mērķis ir sekmēt Latvijas komersantu konkurētspēju Latvijas un ārvalstu tirgos, veicināt produktu eksporta apjoma un kvalitātes pieaugumu, produktu ar augstu pievienoto vērtību radīšanu, kā arī sekmēt inovāciju, izvērtējot komersantu rezultātus un atzinīgi novērtējot sekmīgākos komersantus un to produktus.
2.6. Tirgus pieejamības stratēģija
Lai informētu Eiropas Savienības (ES) eksportētājus par tirgus pieejamības nosacījumiem trešajās valstīs un veidotu pamatu tirdzniecības šķēršļu likvidēšanai, 1996. gadā ES tika uzsākta Tirgus pieejamības stratēģijas (Market Access Strategy) īstenošana, kas ir kļuvusi par vienu no ES tirdzniecības politikas pīlāriem.
Tirgus pieejamības stratēģijas ietvaros ir izveidota Tirgus pieejamības datu bāze par tirdzniecības barjerām trešajās valstīs. Datu bāze paredzēta ES dalībvalstu eksportētājiem.
2007. gadā tika atjaunota šī stratēģija un tā paredz:
uzlabot Tirgus pieejamības datu bāzi, padarot to vienkāršāku un saprotamāku ES eksportētājiem
noteikt prioritātes saistībā ar resursu izmantošanu, vēršot uzmanību uz atsevišķiem mērķa tirgiem, galvenajām nozarēm un jautājumiem
veidot ciešāku un aktīvāku dalībvalstu un uzņēmēju sadarbību, lai novērstu pašreizējos tirdzniecības šķēršļus.
…