Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:245108
 
Evaluation:
Published: 03.12.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Tieši 130 gadu atpakaļ, 1861. gadā virs Baltijas plašumiem atskanēja pirmais lokomotīves svilpiens, kas paziņoja, ka Baltijas novadā ir sākusies dzelzceļu ēra. 1861. gada 25. septembrī tika oficiāli atklāta vilcienu kustība pa pirmo Baltijā uzbūvēto dzelzceļu starp Rīgu un Dinaburgu (Daugavpili) 217 km garumā.
Bet līdz šim ievērojamam datumam bija garš un sarežģīts ceļš.
Krievijā pirmais dzelzceļš starp Pēterburgu un Carskoje Selo tika atklāts 1837. gadā. Kaut arī šim dzelzceļam nebija rūpnieciskās nozīmes un tas galvenokārt tika izmantots Pēterburgas aristokrātijas izpriecas braucieniem, tomēr tas deva sākumu straujai dzelzceļu būves attīstībai Krievijā. Tālāk, 1841. gadā, krievu inženieri Meļņikovs un Krafts iesniedza valdībai dzelzceļa būves projektu starp Pēterburgu un Maskavu. Šo dzelzceļu būvēja no 1843. gada līdz 1851. gadam. Oficiāli Pēterburgas—Maskavas dzelzceļu atklāja 1851. gada 1. novembrī.
Pēterburgas—Maskavas dzelzceļa atklāšana lika pamatus Krievijas valsts dzelzceļu tīklam. Šī dzelzceļa atklāšana pierādīja ekonomisko, politisko un kara stratēģisko nozīmi valsts dzīvē.
XIX g. s. pirmajā pusē Baltijā ātros tempos sāka attīstīties rūpniecība, palielinājās lauksaimniecības produktu ražošana, preču apmaiņa ar iekškrievījas apgabaliem, kā arī preču eksports uz ārzemēm. Strauji augošais kravas pārvadājumu apjoms prasīja jaunu pieeju transporta problēmai, tāpēc ka kravas apgroziba Rigas jūras ostā bija pilnigi atkarīga no kuģniecības pa Daugavas un Lielupes upēm.

Kravas pārvadājumi pa sauszemes ceļiem bija loti dārgi un tāpēc viņu nozīme bija tikai vietējos pārvadājumos. Upju kuģniecībai arī bija savi trūkumi. Jau 1849. gadā, Komiteja, kas bija nodibināta, lai izskatītu privāto sabiedrību priekšlikumus par dzelzceļu būvi Krievijā, ierakstīja savā žurnālā, ka Daugavas gultnes aizsērēšana ar katru gadu vairāk un vairāk apgrūtina kuģošanu un, it sevišķi, starp Jēkabpils un Kokneses pilsētām, kā arī Rīgas pievārtē. Sakarā ar to bija izteikts priekšlikums: «... lai izvairītos no šīm neērtībām, lietderīgi izbūvēt dzelzceļu no Rīgas līdz Dinaburgai».…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register