Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:591871
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.05.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Neatkarības iegūšana    3 - 4
3.  Zem Sarkan-Balti-Sarkana Karoga    4 - 5
4.  Latvijas OSTU likteņi pēc PSRS sabrukšanas    5 – 6
5.  Rīgas tirdzniecības osta    6 – 9
6.  ZVEJNIECĪBA    9 - 10
7.  JŪRAS SPĒKI    10 - 11
8.  IZGLĪTĪBA    11
9.  Secinājums    12
10.  Tēzes    13
Extract

Ievads

Latvijai atgūstot neatkarību , sākās jūrniecības pārkārtošana brīvā tirgus apstākļiem, sagatavošana privatizācijai, privatizācija un jūrniecības izglītības sistēmas izveidošana ar apmācību latviešu valodā


Neatkarības iegūšana

Jūrniecības reorganizāciju sāka jūrnieki un jūrniecības darbinieki. 1989 nodibinātās Latvijas Jūrniecības savienības galvenais uzdevums bija nacionālas jūrniecības atjaunošana. Par LJS pirmo valdes priekšsedetāju ievēlēja G. Šteinertu, par vietniekiem I. Rosu un B. Zeiliņu, atbildīgo sekretāru A. Jurdžu. Tolaik kopā strādāja cilvēki, kas vēlāk darbojās dažados virzienos, pat pretēji, daža ieceres pat pipildījās tikai daļeji vai tika īstenotas citu cilvēku idejas. Latviešu jurniecības atjaunošanu sāka M. Aizsilniece, A. Akmeņlauks, M. Alders, Ģ. Aniņa, P avotiņš, J. Bergholcs, J. Bērziņš, J. Birks, A. Boja, A. Buklovskis, A. Brokovskis-Vaivods, A. Buks, A. Dandzbergs, A. Dundurs, V. Einiņš, M. Elsbergs, A. Evertovskis, K. Gailišs, A. Gailītis, A Ikaunieks, V. Kalnakārle, V. Keris, J. Kokars, A. Krišjānis, J. Krivojs , J. Leimanis, H. Līdaks, A. Ludeviks, M. Mertens, M.B. Mihejeva, M. Mihejevs, A. Muravskis, G. Ozoliņš, m Pesse, L. Plīrums, E. Raits, G. Ross, I. Ross, G. Saltais, I. Sarmulis, K. Svilpis, M. Šivars, G. Šteinerts, A. Ūķis, I. Vikmānis, A. Vjaters, B. Zeiliņš u.c. LJS sāka izstrādāt LR jūras kodeksu, kas kļuva par pamatu Jūras lietu un Satiksmes ministrijas izstrādātajiem Latvijas Jūrniecības noteikumiem (1994 pieņemti Latvijas Republikas Ministru kabinēta., 2003 – Saeimā). Sadarbība ar Lielbritāniju LJS izveidoja pirmo komercfirmu Māras līnija (atklāta 1990.28.11). Tās fraktētie kuģi sāka regulārus kravu pārvadājumus līnijā Rīga – Grimsbi – Antverpene.
Starptautiskas likumdošanai atbilstošas jūrniecības nozares attīsstības nacionālas programmas izstrādei, Latvijas pārstāvniecībai starptautiskās organizācijās, kā arī jūras transporta, zvejniecības, ostu, kugū būves un remonta pārvaldišanai 1990. gadā nodibināja LR Zivsaimniecības ministriju un Jūrniecības departamentu. 1991. tos apvienojot, izveidoja Jūras lietu ministriju,1992. gadā jūras lietu ministriju likvidēja un nozares pārvaldi nodeva LR Satiksmes ministrijas Jūrniecības departamentam un Zivsaimniecības departamentam. Kuģošanas drošības kontrolei 1994. gadā izveidoja Satiksmes Ministrijas Jūrniecības departamentam pakļautu Latvijas Jūras administrāciju. Kopš 1995. gada augststākaā zivsaimniecības pārvaldes institūcija ir Zemkopības ministrijas Valsts zivsaimniecības pārvalde. 1993. gadā Latviju uzņema ANO Starptautiskajā jūrniecības organizācijā IMO. Pirmais LR pstāvīgais pārstāvis IMO bija G. Šteinerts.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register