SECINĀJUMI
Ņemot vērā visu augstāk minēto tika secināts, ka:
1. Vispārēji finanšu sistēma ir valsts un uzņēmumu naudas līdzekļu fondu veidošanas, pārdales un izmantošanas formu un metožu sistēma nacionālās ekonomikas ietvaros.
2. Valsts finanšu sistēma ir to finanšu posmu kopums, kam jānodrošina valstij tās funkciju veikšanu. To veido valsts un reģiona jeb vietējā budžeta sistēma, ārpusbudžeta fondi. Valsts finanšu sistēmas pamatuzdevums – nodrošināt valsts un tās ekonomikas funkcionēšanu.
3. Finanšu vadīšana aptver darbību, kas saistīta ar finanšu plānošanu, finanšu resursu koordinēšanu, finanšu likumdošanas izstrādāšanu. Šeit var pieskaitīt arī budžeta sastādīšanu un izpildīšanu, nodokļu iekasēšanu, aizņēmumu izlaišanu. Latvijā galvenā institūcija finanšu vadīšanā ir Finanšu ministrija.
4. Valsts finanšu sistēmas galvenais posms ir valsts budžets, kas ir vadības rīcībā esošais lielākais centralizētais naudas fonds, no kura visus naudas līdzekļus pārdala starp tautsaimniecības nozarēm, ekonomikas reģioniem un iedzīvotāju grupām.
5. Latvijā budžeta gads sakrīt ar kalendāro gadu, no 1. janvāra līdz 31. decembrim.
6. Galvenie valsts budžeta ieņēmumu avoti ir nodokļi, bet lielākie budžeta izdevumi paredzēti izglītībai, veselības aizsardzībai, valsts pārvalde un drošības un kārtības nodrošināšanai.
7. Centrālo vietu valsts ienākumu sistēmā ieņem nodokļi. Valsts budžeta ienākuma nodokļi sastāda no 70 līdz 90 %. Vietējās finanses nodokļi sastāda vairāk kā 50 % no visiem ieņēmumiem vietējos budžetos. Pārējais, parasti, ir no valsts budžeta un aizņēmumi
8. Valsts izdevumus nosaka šādi uzdevumi: nodrošināt valsts būtiskas funkcijas, tādas kā aizsardzība un drošība; nodrošināt sabiedrību ar noteiktām papildu precēm, kas ir attīstītas sabiedrības privilēģija, bet kas nevar tikt nodrošināts ar privātā sektora palīdzību , jo tas nedod peļņu.
…