Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:464370
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Hipotēze, darba mērķis    4
  Izmantotā metodoloģija    4
  Definīcijas    4
  Mazliet no vēstures    5
  Mazliet teorijas    6
  Biežāk sastopamie stereotipi    7
  Stereotipi, kuri parādās mediju reklāmās    8
  Secinājumi, problēmas    9
  Nobeigums    10
  Izmantotā literatūra    11
Extract

Izvelējāmies rakstīt referātu par šo tēmu, jo kursa „Ievads studijās un specialitātē” ietvaros veicām pētījumu par „Sieviešu tēlu sieviešu žurnālos”, līdz ar to šis darbs ļaus mums veikt tālāku pētījumu tēmās, kas skar Latvijas medijus un sieviešu tēlu tajos.
Stereotipi par dzimumu lomām sabiedrībā bieži veicina maldīgus priekšstatus, jeb pieņēmumus. Stereotipi ir tādi priekšstati, kurus automātiski tiek piemēroti visiem, kuru ārēji paustā situācija ir atbilstoša stereotipu noteiktajiem nosacījumiem, neiedziļinoties personīgajā situācijā. Stereotipi pārsvarā ir vēsturisku faktoru kontekstā un iespaidā veidojušies un saglabājušies pieņēmumi, jeb uzskati.
Ar stereotipiem ir jāsaskaras ikdienā uz katra soļa. Sievietes ir lauzušas dažus sabiedrībā pastāvošos stereotipus un ir panākušas vīriešus, jo viņas jau ir pieņēmušas un atzinušas dažas vīriešu uzturētās vērtības. Tomēr, tieši sievietes ir tās, kuras visbiežāk un kritiskāk tiek ierāmētas priekšstatu rāmjos un bieži vien cieš no tā.
Piemēram, pastāv stereotips, ka jaunas meitenes preces agri tikai tāpēc, ka ir iestājusies neparedzēta grūtniecība, vai arī, ja jauna, skaista sieviete brauc pie dārga auto stūres, tad viņai noteikti ir bagāts, ietekmīgs un visticamāk gados krietni vecāks draugs vai vīrs. Šādi pieņēmumi šķiet pašsaprotami, bet visbiežāk sabiedrība nemāk atbildēt uz jautājumu – kā jūs to zināt, ka tas ir tieši tā? Sabiedrība ir neapzināti uzsūkusi šāda tipa informāciju un ir klasificējusi to kā – vienkārši zinu, jo tā ir!
Ar mūsu pētījumu vēlamies pierādīt to, ka sabiedrībā valdošie stereotipi attiecībā uz dzimumu lomām ir iegūti no medijiem, kuri tos veicina un attīsta.
Mūsu mērķis ir izpētīt dažādu mērķauditoriju žurnālu reklāmās paustos stereotipus par dzimumu lomām attiecībā uz sievietēm.
Mūsu hipotēze ir: Latvijas mediji veicina un uztur stereotipus par sievietēm.

Mūsu darba mērķis: savācot dažāda mērķauditorijas žurnālos reklāmas caur analīzi pierādīt, ka mediji ir tie, kuri veicina sabiedrībā esošos stereotipus par sieviešu dzimumu lomu.

Izmantotā metodoloģija:
Dokumenta analīze. Šī metode paredz sistemātisku datu vākšanu un tās izpēti, apkopošanu. Izmantojot šo metode pētīsim teorijas piedāvāto informācijas klāstu un veidosim referāta teorētisko daļu. Ar šīs metodes palīdzību mūsu mērķis ir iegūt teorētiskas zināšanas par to, kas ir stereotipi, kādi tie ir, kas tos veido un uztur.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register