Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:434095
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.11.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 16 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Tūrisma nozīme un vieta Latvijas tautsaimniecībā    4
2.  Lauku tūrisma vēsture Latvijā    9
3.  Priekšnoteikumi lauku tūrisma mītnes darbības uzsākšanai    11
4.  Lauku tūrisma mītņu kvalitātes standarti Latvijā    13
5.  Pašreizējā situācija lauku tūrisma tirgū    16
6.  Valsts atbalsts lauku tūrismam    23
  Secinājumi    25
  Priekšlikumi    27
  Izmantotā literatūra    29
Extract

1. Tūrisma nozīme un vieta Latvijas tautsaimniecībā

Latvijas tautsaimniecība pēdējos gados ir stabilizējusies, ir vērojams neliels iekšzemes kopprodukta pieaugums. Lai to sekmētu, ir jāmeklē tās darbības nozares, kas spētu dot jūtamu labumu Latvijas tautsaimniecībā. Viena no tādām nozarēm varētu būt arī tūrisms. Tūrisma likumā tūrisms ir definēts kā personas darbības, kas saistītas ar ceļošanu un uzturēšanos ārpus savas pastāvīgās dzīvesvietas brīvā laika pavadīšanas, lietišķo darījumu kārtošanas vai citā nolūkā ne ilgāk kā vienu gadu.
Savukārt tūrisma nozare ir tautsaimniecības nozare, kuras uzdevums ir tūrisma pakalpojumu sagatavošana un sniegšana.
Tūrisma nozarei ir vairāki raksturojoši faktori. Tūrisms ir starptautiski tirgojams pakalpojums, un nozarei, manuprāt, prioritāte būtu jādod sekojošu iemeslu dēļ:
• tā ir darba intensīva industrija;
• tā piesaista mazos un vidēja lieluma uzņēmumus, un tādējādi var veicināt uzņēmumu ekonomikas attīstību;
• tai ir cieša saistība ar citām ekonomikas nozarēm;
• tā rada cietās valūtas( piemēram, ASV dolāru, britu mārciņu, vācu marku, u.c.) ieplūšanu mūsu valstī;
• tā ir ļoti konkurētspējīga nozare, kas konkurē ar visu pasauli;
• tai ir ievērojams potenciāls paplašināties un palielināt jaunradīto vērtību;
• pastāv samērā neierobežots neizmantoto resursu daudzums.

Pēc Pasaules Tūrisma organizācijas(PTO) datiem, tūrisma industrija šodien pretendē uz vienu no vadošajām vietām pasaules lielāko industriju vidū, sastādot 7% no pasaules eksporta. Tūrisms pasaulē veido vislielāko darba vietu skaitu, kas ir 183 miljoni cilvēku. 90 gadu sākumā tūrisms tieši vai netieši veidoja 10.2 % pasaules nacionālā kopprodukta un katru desmito darba vietu pasaulē.
Pamatojoties uz tūrismu raksturojošiem faktoriem, kā arī par datiem par tūrismu pasaulē, var secināt, ka šīs nozares attīstība varētu sniegt ievērojamu ieguldījumu arī mūsu valsts makroekonomisko mērķu sasniegšanai.
Kā zināms, ikvienas valsts galvenie makroekonomiskie mērķi ir:
• ekonomiskā izaugsme( jo lielāku daudzumu labākas kvalitātes tūrisma pakalpojumu sabiedrība spēs saražot, jo augstāks būs tās dzīves līmenis);...…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register