Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:582977
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.01.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Ģēnija Uzdrīkstēšanās    7
2.  Leonardo bērnība    9
3.  Māksla    11
3.1.  Pirmie darbi Florencē    11
3.2.  Leonardo da Vinči Milānā    12
4.  Glezniecības meistars. Loenardo Da Vinči izcilākie darbi    13
4.1.  Mona Liza    13
4.2.  Svētais vakarēdiens    14
Leonardo inženieris: izgudrojumi un konstrukcijas    16
6.  Dabas studijas: augi un dzīvnieki    18
7.  Cilvēka ķermenis    19
8.  Tēlniecība    20
9.  Aptauja    22
10.  Nobeigums    24
11.  Pielikumi    26
12.  Terminu skaidrojums    29
13.  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    30
Extract

14.- 15.gadsimtā,Agrās Renesanses laikā, Eiropas kultūrā veidojās tas pamats, uz kura balstās turpmāko gadsimtu māksla. Par Renesanses kultūras īpatnībām ir runa vēstures stundās 6.klasē(1).Renesanse intelektuālā uzplaukuma un humānisma periods, veicina mākslas, filozofijas un zinātnes augšupeju Itālijā starp viduslaikiem un jaunajiem laikiem XV un XVI gs. Renesanses mākslinieki apglezno sienas ar freskām, bet stājglezniecība izmanto koka paneļus un audeklu(6). Renesanses mākslinieciskās kultūras veidošanās bija ilgstošs un sarežģīts process, kurā vadošo vietu jau kopš 13.gadsimta ieņem Itālija. Renesanses attīstības visaugstākā virsotne te bija 16.gadsimta pirmā trešdaļa - Dižrenesanse. Šai laikā Florencē un citās Itālijas pilsētās darbojās daudz izcilu mākslinieku, no kuriem par ģeniāliem dēvējam trīs – Leonardo da Vinči, Mikelandželo Buonaroti un Rafaēlu Santi(2).
Kvatročento (XV gs.) gleznu abstraktajā telpā ienāk viendabīga, dzidra gaismā; tā plūst no mākslīga avota labajā augšējā stūrī, ļaujot modelēt apjomu ar gaismēnu pārejām – kjaroskuro. Gaismas un ēnas efekti, kas činkvečento (XVI gs.) kļūst daudz kontrastaināki, notušē kontūras un rada iluzoru modelējumu, kurš maksimālo efektu sasniedz Leonardo da Vinči gleznu dūmakainība – sfumato(6).
Kā lai sāk stāstu par Leonardo da Vinči? Mums zināms, ka viņš bijis gleznotājs, tēlnieks, arhitekts, izgudrotājs, anatoms. Taču arī botāniķis, zoologs, fiziķis, ģeogrāfs, teātra dekorāciju gleznotājs un kostīmu mākslinieks. Viņš ir renesanses ģēnija simbols.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register