Tā kā elektrību ne vienmēr var ražot laikā un vietā, kur tā vajadzīga, tika izstrādāta bateriju ražošana, lai nodrošinātu viegli transportējamu elektriskās enerģijas avotu. Lai arī eksistē daudzu veidu baterijas, to darbība pamatojas uz ķīmiskās enerģijas pārvēršanu elektriskajā enerģijā, kad tas ir nepieciešams. Baterijas nodrošina ar enerģiju visdažādākās ierīces un iekārtas, to skaitā ne vien rokas pulksteņus un mobilos telefonus, bet arī kosmiskajos aparātos.
Izšķir divu veidu baterijas – baterijas un akumulatorus. Stingri ņemot, tikai akumulatori ir uzlādējamas ierīces, bet baterijas paredzētas vienreizējai lietošanai.
Pirmie mēģinājumi radīt Li-ion bateriju notika 1912.gadā, bet tikai 1970.gada parādījās pirmie komerciālie piedāvājumi. Lielu atsaucību tie neieguva, jo nereti notika nelieli sprādzieni un ugunsgrēki Li-ion bateriju dēļ. Uzlādēs laikā tie karsa, kusa, kā arī notika ķīmiskas reakcijas starp to elementiem.
Mūsdienās šīs problēmas ir atrisinātas ar kontrolieru palīdzību.
Darba mērķis ir analizējot literatūru aprakstīt, kas ir Li-ion akumulatora kontrolieris un kādas funkcijas tas pilda.