Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:138366
 
Evaluation:
Published: 24.04.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads   
2.  Lidošanas principi   
3.  Cēlējspēks   
4.  Plūsmas   
5.  Gaisa pretestības spēks   
6.  Vilcējspēks un propelleri   
7.  Vilcējspēks un reaktīvie dzinēji   
9.  Reaktīvie dzinēji   
10.  Virsskaņas dzinēji   
11.  Skaņas barjera   
12.  Maha skaitlis   
13.  Zemskaņa un hiperskaņa   
14.  Virsskaņas spārni   
15.  Grozāmie spārni   
16.  Rekordisti   
17.  Helikopteri   
18.  Kādi lidaparātu veidi eksistē   
19.  Kāpēc lidmašīnai ir vajadzīgi spārni   
20.  Kā sauc pirmo lidmašīnu   
21.  Kuru pasažieru lidmašīna ir vislielākā   
22.  Kāpēc helikopteram nav vajadzīgi spārni   
23.  Kā planieristi var noturēties gaisā bez motora   
24.  Kāpēc lidmašīna nevar lidot kosmosā   
25.  Kā lidmašīna var nolaisties uz kuģa   
26.  Kurā pusē sēž pilots   
27.  Kāpēc lidmašīna lidojot sasilst   
28.  Propelleru ēra   
29.  Reaktīvo dzinēju ēra   
30.  Nobeigums   
Extract

Daudz kas mainījies aviācijas tehnikā, kopš tika atklāta pirmā regulārā pasažieru aviolīnija 1919. gada augustā! Lidojumi notika pa maršrutu Parīze-Londona, un līniju apkalpoja angļu lidmašīna DH 4 . Nedaudz vēlāk šajā pašā maršrutā uzradās franču konkurenti, kas lidoja ar lidmašīnu Farman Goliath. Tās varēja uzņemt 12 pasažierus , kuri tika sēdināti no īves koka pītos krēslos. Pirmajos gados lidot bija samērā riskanti. Lidmašīnu konstrukcija vēl nebija pilnībā izstrādāta, lidmašīnu gaita bija nelīdzena un tās lidoja zemu, to ātrums nepārsniedza 160 km/h . Tāpēc nav brīnums, ka ceļotājus, kas savu dzīvību uzticēja tādai lidojošai kastei, uzskatīja par nedaudz ķertiem.
Tas laiks, kad aviolīniju pakalpojumu izmantošana bija drosmes apliecinājums, par laimi, jau ir aiz muguras. Šodien lidojums ar lidmašīnu ir tikpat ierasta lieta kā braukšana ar vilcienu vai autobusu.
Nākamajās lapās iepazīsimies tuvāk gan ar lidmašīnu konstrukciju, uzbūvi, gan pašām lidmašīnām, to veidiem.




Lidošanas principi…
Mašīnas var lidot , radot augšupvērstu spēku, kas pārsniedz to smaguma spēku. Tās rada arī vilcējspēku, kas dzen uz priekšu un palīdz ieturēt kursu.
Lidošana ir kukaiņu , putnu un lidmašīnu pārvietošanās gaisā. Uz šiem ķermeņiem darbojas spēks, kas tos notur gaisā . Lidošanas principi ir likumi, kas nosaka ķermeņu kustību, kad tie lido. Lidošanas principi pamatojas uz četriem savstarpēji saistītiem spēkiem, kas darbojas uz lidojošu ķermeni, - cēlējspēku, vilcējspēku, gaisa pretestības spēku un smaguma spēku.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1176986
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register