Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:928305
 
Evaluation:
Published: 25.05.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Lielo ģeogrāfisko atklājumu sākums    4
  Kuģu uzlabojumi, lai veiktu drošākus braucienus    4
  Navigācijas apgūšana, lai varētu orientēties ūdeņos    5
  Portugāļu centība atrast tirdzniecības ceļu uz Indiju    5
  Portugāļu jūrasbraucēji    6
  Vasko da Gama    6
  Spāņu jūrasbraucēji    6
  Kristofers Kolumbs    7
  Juan Ponce de Leon    9
  Amerigo Vespuči    9
  Ferdinands Magelāns    9
  Vasco Nunez de Balboa    11
  Britu un holandiešu jūrasbraucēji    11
  Džeimss Kuks    13
  Venēcietis Marko Polo    13
  Lielo ģeogrāfisko atklājumu rezultāti    14
  Bildes    15
  Izmantotā literatūra    17
Extract

XIV-XV gs. mijā visa Eiropas tirdzniecība ar Āziju iet caur Venēcijas u.c. Apenīnu pussalas pilsētrepubliku tirgotāju korporāciju rokām, taču arī tie kā starpnieki netika tālāk par Mazāziju un Tuvajiem Austrumiem, kurus kontrolēja Turcijas sultanāts. Tas fantastiski sadārdzināja ievedamo preču cenas. Taču vislielāko triecienu šai tirdzniecībai deva Samarkandas emīrs Timurs (Tamerlans), kurš vairākos veiksmīgos karagājienos ārkārtīgi izpostīja visu Vidusāziju, Indas baseinu, Mazāziju, pilnībā pārraujot vecos tirdzniecības ceļus un pašu Eiropas-Āzijas tirdzniecību paralizējot. Savukārt Eiropu šajā laikā bija pārņēmusi īsta luksusmānija (kas sākās pēc krusta kariem). Patērēja milzīgos daudzumos piparus, garšvielas, cukuru, muskatriekstus, safranu utt. Garšvielu un indigo tirdzniecība deva tirgotājiem milzīgu peļņu (salīdzinot ar mūsdienām, tik lielu peļņu dod valūtas operācijas vai narkotiku tirdzniecība). Visai liels ir skaidras naudas trūkums - Čehijas, Transilvānijas un Saksijas sudraba un zelta raktuves bija izsmeltas un to produktivitāte kritās. Tāpēc nav brīnums, ka XV gs. sākumā sākās eiropiešu mēģinājumi apbraukt Āfriku, lai nokļūtu Indijā pašiem, bez nedrošiem starpniekiem, bet līdz šim izmantotie Vidusjūras kuģi nebija piemēroti okeāna ceļojumiem. Bezizeja un nepieciešamība piespieda Eiropas karalistes nepilna gadsimta laikā attīstīt kuģošanas tehniku, lai konstruktīvi un kvalitatīvi uzlabotie kuģi kļūtu par pietiekami drošu okeānu transporta līdzekli cilvēku un kravu pārvadāšanai lielos attālumos.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register