Komunikācija ir mūsdienu sabiedrības būtiska sastāvdaļa. Komunikācija sastāv no domu un faktu sakopošanas un nodošanas tālākajam lietotājam.
Arī uzņēmuma iekšējā vidē komunikācijai ir milzīga loma efektīvas darbības veikšanai, jo visas uzņēmuma funkcijas ir cieši saistītas ar komunikāciju. Ieskatoties kādā uzņēmumā redzam, ka tajā ir sava iekšējās komunikācijas vide. Dažiem uzņēmumu vadītājiem šķiet, ka šai funkcijai nav nekādas būtiskas jēgas, taču apskatot kādu vairāk attīstītu un veiksmīgāku uzņēmumu vai organizāciju redzam, ka efektīva iekšējās komunikācijas darbība ietekmē visu uzņēmuma procesu rezultātus un iekšējās vides apstākļus. Veiksmīga iekšējā komunikācija veido organizācijas ārējo tēlu, jo tas ir ne tikai uzņēmuma brends, produkti un telpas, bet arī uzņēmuma darbinieku savstarpējā saprašanās un sekmīga un ātra informācijas saņemšana.
Izstrādājot šo darbu, jānovērtē kāda ir uzņēmuma iekšējās komunikācijas būtība, efektivitāte un loma, vai tā ir pareizi izveidota? Jāaplūko darbinieku savstarpējo attiecību sistēma un cik āri notiek informācijas nodošana. Kādi komunikāciju veidi pastāv šajā uzņēmumā galvenokārt? Kas ir atbildīgs par iekšējo komunikāciju? Vai darbinieki ir pietiekami iesaistīti iekšējās komunikācijas procesos? Vai tā ietekmē uzņēmuma kultūras vidi un organizācijas tēla izveidošanu?
Kā pētīšanas objekts, tika izvēlēts neliels, jaundibināts tirdzniecības uzņēmums, kurā iekšējās komunikācijas sistēma nav sevišķi liela, taču tā sekmē veiksmīgu uzņēmuma procesu un labus gala rezultātus.…