-
Līzings un tā būtība Latvijā
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Līzings un tā būtība | 3 |
2. | Līzinga attīstības raksturojums Latvijā | 5 |
3. | Līzinga reglamentējošā likumdošana | 8 |
4. | Līzinga darījuma elementu raksturojums | 10 |
5. | Līzinga darījumu grupēšana un organizatoriskie aspekti | 14 |
6. | Līzinga klasifikācija pēc finansēšanas veidiem | 17 |
7. | Līzinga klasifikācija pēc darbības iezīmēm | 19 |
8. | Līzinga līgumi | 20 |
9. | Līzinga ekonomiskais izdevīgums | 23 |
10. | Līzinga aprēķināšana | 25 |
10.1. | Līzinga maksājuma summas noteikšana | 25 |
10.2. | Līzinga procentu aprēķināšana | 26 |
10.3. | Līzings ar vienādiem maksājumiem | 26 |
10.4. | Līzings ar atvieglojuma termiņu | 27 |
10.5. | Līzings ar nesamaksātās vērtības palielinājumu | 27 |
Ikviens patērētājs labprāt iegādātos jaunu automašīnu, dzīvokli, dzīvokļa iekārtu vai sadzīves tehniku. Piesātinātajā preču tirgū pārdevēji, izmantojot dažādus mārketinga paņēmienus, cenšas piesaistīt patērētāju uzmanību savām precēm. Patērētāji bieži vien, bet it īpaši, ja nepieciešams iegādāties dārgākas preces, izvēlas pārdevēju, kurš piedāvā ne tikai kvalitatīvākas preces, bet arī iespēju iegādāties preces, maksājot par tām nevis uzreiz, bet gan pakāpeniski un pa daļām. Pārdevēju rīcībā parasti nav brīvu līdzekļu, lai varētu šādi kreditēt patērētājus. Patērētāju kreditēšanu pārdevēji, galvenokārt, var veikt tikai uz preces piegādātāja dotās pēcapmaksas rēķina, t.i., kad pārdevējs par saņemto preci ar piegādātāju norēķinās pēc kaut kāda laika. Piegādātāja dotais norēķināšanās laiks (noteiktais preces pēcapmaksas termiņš) bieži vien nepārsniedz trīsdesmit dienas. Patērētājam šāds termiņš nav pietiekams, lai norēķinātos ar pārdevēju par dārgāku pirkumu. Tādēļ gandrīz visi pārdevēji, kas piedāvā patērētājam dažādas preces, "uz kredīta", sadarbojas ar finansu partneri, kurš patērētājam var piešķirt kredītu. Pārdevēja finansu partneri ir bankas vai līzinga kompānijas, sabiedrības vai grupas. Tātad patērētājs pilnīgu vai daļēju samaksu par preci var veikt:
izmantojot kredītu, ko patērētājam piešķīris pārdevējs;
izmantojot kredītu, ko patērētājam piešķīrusi trešā persona, t.i., pārdevēja finansu partneris, kurai savukārt noslēgts līgums vai citāda vienošanās ar pārdevēju par patērētāja kreditēšanu.
Galvenie patērētāja kreditēšanas veidi ir:
naudas aizdevums;
līzings.
Patreiz tieši līzings ir kļuvis par izplatītāko patērētāja kreditēšanas veidu un par efektīvu pirkšanas un pārdošanas instrumentu, kuru izmantojot, pārdevējs uzreiz saņem naudu, bet patērētājs vajadzīgo preci, kuras iegādi citkārt nāktos atlikt līdz nepieciešamās naudas summas sakrāšanai.
Līzings ir uzņēmējdarbības veids, kas vērsts uz laiku brīvo vai piesaistīto finanšu līdzekļu ieguldīšanu (investēšanu) mantā, kuru iegādājas fiziskām un juridiskām personām pēc viņu lūguma, un uz noteiktu laiku nodod tām lietošana saskaņā ar līgumu 1.
Līzings dod iespēju racionāli izmantot savus līdzekļus līzinga ņēmējam un vairākkārtīgi atgūt ieguldītos līdzekļus līzinga devējam.
Līzinga pamata būtība un pievilcīgums slēpjas faktā, ka pati finansētā automašīna, tehnika vai tehnoloģiskā iekārta ne tikai ģenerē līzinga ņēmējam papildu peļņu, bet arī rada ieņēmumus un naudas plūsmu līzinga maksājumu veikšanai.…
1. Līzings un tā būtība 2. Līzinga attīstības raksturojums Latvijā 3. Līzinga reglamentējošā likumdošana 4. Līzinga darījuma elementu raksturojums 5. Līzinga darījumu grupēšana un organizatoriskie aspekti 6. Līzinga klasifikācija pēc finansēšanas veidiem 7. Līzinga klasifikācija pēc darbības iezīmēm 8. Līzinga līgumi 9. Līzinga ekonomiskais izdevīgums 10. Līzinga aprēķināšana
- Līzings
- Līzings un tā būtība Latvijā
- Līzings: noformēšana un uzskaite
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Līzings
Research Papers for university16
-
Līzings: noformēšana un uzskaite
Research Papers for university39
Evaluated! -
Nauda Latvijā
Research Papers for university30
-
Nekustamā īpašuma līzings Latvijā
Research Papers for university20
-
Līzings
Research Papers for university5