Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:292404
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Extract

Lobēšana ir informācijas un ideju izplatīšana ar mērķi ietekmēt ar likumu un normatīvo aktu pieņemšanu saistītos viedokļus un stimulēt amatpersonas un deputātus rīkoties atbilstoši lobētāja vēlmēm.
Vārds ”lobēt” cēlies no angļu vārda „lobby”, kas apzīmē parlamenta ēkas foajē.
Lobēšana ir notikusi visos laikos un visās valstīs, tā ieņem svarīgu lomu arī demokrātiskā sabiedrībā. Ko īsti ar lobismu saprotam šodienas pasaulē, Latvijā? Vai tā ir likumīga vai nelikumīga darbība? Kur ir robeža starp lobēšanu un korupciju?
Domas par lobēšanu dalās — daži uzskata, ka lobēšana ir likumīga un pat nepieciešama demokrātijas daļa, citiem tā ir nepārredzama un nelikumīga demokrātisko lēmēju ietekmēšana, kurā pārsvaru gūst tie, kuru rīcībā ir vislielākie līdzekļi.
Lobēšana ir paņēmieni, ar kuru palīdzību ieinteresētās personas vai personu grupas panāk savu mērķu realizāciju. Lobisti ir augstas kvalifikācijas cilvēku štats. Vairākumā gadījumu viņi lieliski pieprot savu darbu, spēj saprotami izskaidrot sarežģītas un grūtas lietas, protams, galvenais panākt izdevīgumu sev. Varas „koridoros” viņi mēģina iegūt finansiālas, nodokļu vai citas atlaides saviem klientiem, veidojot sakarus ar vajadzīgajiem cilvēkiem visdažādākajās parlamenta komitejās, izpildvaras iestādēs. Bieži vien lobistiem ir vidutāju loma dažādos darījumos starp ieinteresētajām personām, to grupām, politiķiem, likumdevējiem. Tātad liela ietekme uz valdības politiskā kursa formēšanu.
Visvairāk lobēšanas taktiku pielieto lielais, vidējais un mazais bizness, to uzņēmējdarbības asociācijas un organizācijas. Svarīgs uzdevums, kas viņiem jāveic- ietekme uz valdības politiskās stratēģijas veidošanu. Īpašu uzstājību šajā ziņā izrāda korporāciju vadītāji, kuri mēģina iekļūt politiskās aprindās, izmantojot personīgos un partiju politiskos sakarus, dalību uzņēmējdarbības un profesionālajās asociācijās un dažādās komisijās. Lai realizētu savu ietekmi politiskajā dzīvē, biznesa pārstāvji izveidojuši plašu dažādu organizāciju tīklu.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register