Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:704106
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.10.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  LOĢISTIKA, TĀS JĒDZIENS, BŪTĪBA UN AKTUALITĀTE    4
1.1.  Loģistikas vēsture - tās izcelsme un attīstība    4
1.2.  Loģistikas definīcijas un mūsdienu traktējumi    7
1.3.  Loģistikas loma un funkcijas    10
2.  LOĢISTIKA UN KONKURĒTSTPĒJAS STRATĒĢIJAS    10
2.1.  Konkurētspējas priekšrocības    16
2.2.  Piegādes ķēžu vadība    20
2.3.  Efektīva krājumu vadība un „tieši laikā” metode    25
2.4.  Pircēju serviss un uzņēmuma klientu noturēšana    30
  Secinājumi un priekšlikumi    31
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    35
Extract

„Modernajā pasaulē uz saimniecisko darbību jāskatās plaši, domājot par vērtību ķēdi, kas sākas ar kāda uzņēmēja ideju un beidzas ar savlaicīgu piegādi apmierinātam klientam. Šo procesu var raksturot ar vārdiem: labāk, lētāk un laikā. Vispirms nepieciešams parūpēties par sekmēm tirgū. Diemžēl latvieši bieži cenšas izvairīties no pārdošanas un personiskiem kontaktiem tirdzniecībā, tādējādi samazinot preču apgrozību, pakalpojumu apjomu un paaugstinot izmaksas. .. Problēma – latvieši lepojas, ka viņš ir ražotājs tiešā nozīmē. Traģiski, ka latvieši joprojām cenšas iztikt bez pārdevējiem un reto pārdevēju funkcijas nepaceļas augstāk par pasūtījumu pieņēmējiem un preču saskaitītājiem.” Tā ar Dr.habil.oec. Gundara Ķēniņa-Kinga vārdiem autors raksturo sava bakalaura darba tēmas izvēli un tās aktualitāti.
Darba autors, sakarā ar vēlēšanos dot savu ieguldījumu firmas izaugsmē un attīstībā, ir ieinteresēts apskatīt iespējas šī mērķa ātrākai un labākai sasniegšanai. Patreiz aktuālā tēma par uzņēmējdarbības loģistikas un sistēmpieejas priekšrocībām uzņēmējdarbībā, mudināja autoru izvēlēties darba tēmu „Loģstiskā darbība uzņēmumā”, lai novērtētu jaunās pieejas vērtību un iespējas šī uzņēmuma konkurētspējas veicināšanā.
Sava mērķa realizēšanai un priekšstata radīšanai par firmas loģistikas darbību uzņēmumā, autors iepazīstina ar loģistiku un tās principiem.
Darba pirmā nodaļa ir veltīta uzņēmējdarbības loģistikas attīstības apskatam un tās aktualitātes pamatošanai. Autors dod ieskatu viņaprāt pilnīgākajās loģistikas definīcijās no dažādiem informācijas avotiem, kas uzskaitīti darba literatūras sarakstā.
Lai izprastu loģistikas unikālo pieeju uzņēmējdarbībai, otrajā nodaļā tiek aprakstīti un izskaidroti tādi loģistikas termini, kā piegādes ķēdes, „tieši laikā” piegādes, konkurētspējas priekšrocības un pircēju serviss. Skaidrojot šos jautājumus autors ietekmējies no mārketinga un loģistikas profesora Martina Kristofera (Martin Christopher) grāmatām, kas ir vieni no pēdējiem izdevumiem loģistikas literatūrā.
Darba sagatavošanas laikā autors konstatēja, ka literatūra sniedz kaudzēm padomu kā organizēt loģistiku starptautiskos un lielos uzņēmumos. Lai gan tiek minēts, Ka loģistikai, tāpat kā mārketingam un menedžmentam, ir jākļūst par katra uzņēmuma organizācijas sastāvdaļu, netiek dots ieskats loģistikas organizēšanai mazos un vidējos uzņēmumos. Taču autors ir pārliecināts, ka loģistikas pieejas integrācija ir tikpat efektīvs izmaksu samazināšanas un pircēju servisa uzlabošanas paņēmiens kā lielāka, tā mazāka izmēra uzņēmumos.
Sagatavojot šīs tēmas apskatu, tika izmantoti jaunākā speciālā literatūra par loģistiku un piegāžu ķēžu vadību, kas bija pieejama pamatā angļu un krievu valodās. Latviešu loģistikas speciālistu loģistikas vērtējumi tika iegūti no publikācijām presē. Internets deva plašas iespējas novērtēt loģistikas aktualitāti, apskatot dažādu komercizglītības centru programmas un piedāvājumus.
Nobeigumā autors sniedz savas atziņas, secinājumus un priekšlikumus, kas radušies darba izstrādes procesa iegūtās informācijas apstrādes laikā, lai formulētu loģistikas lomu organizācijas mērķu sasniegšanā.
Uzņēmējdarbības loģistika, kā atsevišķa uzņēmuma vadības sastāvdaļa ir izveidojusies salīdzinoši nesen. Daudz vēlāk kā, piem., finansu vadība, mārketings un ražošanas vadība, lai gan vairākas loģistikas pamatidejas cilvēce pazina un centās izmantot jau sen. Loģistika patreiz ir aktuāls uzņēmumu vadīšanas virziens, un pēdējos gadu desmitos zinātniskajā literatūrā par vadīšanas, stratēģiskās plānošanas un tirgvedības jautājumiem tiek veltīta arvien lielāka vērība.
Vārds loģistika nāk no grieķu valodas:
logos - prāts, saprāts;
logismos - [ap]rēķins, pārdomāšana, plāns;
logistika – praktiskā reizināšanas māksla;
logistikos – tāds, kas aprēķina, loģiski domā;
logizomai – aprēķināt, pārdomāt;
logo – domāt.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register