Research Papers
Sciences
Anatomy, Medicine and Hygiene
Logopēdiskais darbs rakstu runas traucējumu labošanā visp...-
Logopēdiskais darbs rakstu runas traucējumu labošanā vispārizglītojošo skolu 2.klašu skolēniem
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Rakstu runas traucējumu vēsturiskais apskats | 4 |
1.1 | Jēdziens par disleksiju un disgrāfiju (dažādu autoru skatījumā) | 4 |
1.2 | Rakstu runas traucējumu cēloņi, izpausme un klasifikācija | 6 |
2. | Rakstu runas traucējumu korekcijas apskats pedagoģiski psiholoģiskajā un logopēdiskajā literatūrā | 14 |
2.1 | Izrunas traucējumu ietekme rakstu runas veidošanas procesā | 15 |
2.2 | Fonemātiskās dzirdes un analīzes traucējumu korekcija rakstu runas veidošanas procesā | 16 |
2.3 | Optiski līdzīgu burtu diferenciācijas un telpiskās orientācijas traucējumu korekcija | 17 |
3. | Logopēdiskais darbs vispārizglītojošo skolu 2.klašu skolēnu rakstu runas traucējumu korekcijā | 18 |
3.1 | Vispārizglītojošās skolas 2.klašu skolēnu rakstu runas traucējumu izpausme un klasifikācija | 25 |
3.2 | Praktiskā korekcijas darba organizācija un rezultāti | 25 |
3.3 | Metodiski ieteikumi vispārizglītojošā skolu 2.klašu skolēnu rakstu runas veidošanai | 26 |
Secinājumi | 27 | |
Izmantotā literatūra | 28 |
Problēmas aktualitāti nosaka rakstu runas traucējumu plašā izplatība jaunāko klašu skolēniem. Statistika liecina, ka ar katru gadu arvien vairāk samazinās procentuāli vidējais izglītības līmenis Latvijā. Kas pie tā vainīgs? Retorisks jautājums. Arvien vairāk dzimst bērni, kam ir nepieciešama logopēda palīdzība, lai uzsāktu skolas gaitas. Mūsdienās ļoti aktuāla tēma ir tieši šo bērnu iekļaušana apkārtējā sabiedrībā. Autors savā darbā parādīs ieskatu logopēdiskajā darbā ar jaunāko klašu skolēniem. Kā sagatavot un palīdzēt viņiem apgūt rakstu runu.
Pētījuma objekts – vispārizglītojošās skolas jaunāko klašu skolēnu dzimtās valodas apguves process
Pētījuma priekšmets – logopēdiskā darba īpatnības vispārizglītojošās skolas jaunāko klašu skolēnu rakstu runas apguves procesā
Pētījuma mērķis – atklāt logopēdiskā darba īpatnības vispārizglītojošās skolas 2.klašu skolēnu rakstu runas veidošanas procesā
Pētījuma uzdevumi:
1.analizēt un apkopot literatūras avotos gūtās atziņas par rakstu runas un iemaņu apgūšanu un pielietošanu šī procesa traucējumu korekcijā
2.praktiski novērot 2.klases skolnieku lasīšanas un rakstīšanas apguves procesu īpatnības
3.izstrādāt mācību materiālu logopēdiskā darba organizēšanai, sagatavojot vispārizglītojošās izglītības iestādes audzēkņus rakstu runas apguvei
4.analizēt un apkopot pētījumā iegūtos rezultātus un izstrādāt metodiskos ieteikumus logopēdiskajam darbam veiksmīgai runas veidošanai
Disleksiju nereti definē kā traucētu spēju lasīt, izrunāt un rakstīt vārdus, kaut gan bērns spēj pazīt un redzēt burtus. Tomēr disleksija nav tikai tas vien. Britu disleksijas asociācija ir pieņēmusi vienu no definīcijām (pasaulē tādu ir ap 50), kas nosaka, ka „Disleksija ir sarežģīts neiroloģisks stāvoklis, kas ir konstitucionāls pēc izcelsmes. Simptomi var ietekmēt vairākas mācīšanās un funkciju jomas, un tās var raksturot kā specifiskas grūtības lasīšanā, rakstīšanā un pareizrakstībā. Skartas var būt viena vai vairākas no šīm jomām: rēķināšana, nošu apguves prasmes (mūzikā), motorās funkcijas, organizēšanās prasmes” (Ott, 1997., 4.lpp) [7]
Līdzās traucētai lasīšanai ir arī vērojamas vairākas citas grūtības:
1.aizkavēta runas attīstība
2.atkārtotas auss infekcijas
3.slikta koordinācija
4.stostīšanās
5.neskaidrība par labrocību vai kreilību
6.grūtības lasīt, bērnam šķiet, ka burti kustas pa lapu
7.gaismas jūtīgums
8.dažādas dispraksijas formas kopā ar disleksiju.…
Problēmas aktualitāti nosaka rakstu runas traucējumu plašā izplatība jaunāko klašu skolēniem. Statistika liecina, ka ar katru gadu arvien vairāk samazinās procentuāli vidējais izglītības līmenis Latvijā. Kas pie tā vainīgs? Retorisks jautājums. Arvien vairāk dzimst bērni, kam ir nepieciešama logopēda palīdzība, lai uzsāktu skolas gaitas. Mūsdienās ļoti aktuāla tēma ir tieši šo bērnu iekļaušana apkārtējā sabiedrībā. Autors savā darbā parādīs ieskatu logopēdiskajā darbā ar jaunāko klašu skolēniem. Kā sagatavot un palīdzēt viņiem apgūt rakstu runu. Pētījuma objekts – vispārizglītojošās skolas jaunāko klašu skolēnu dzimtās valodas apguves process Pētījuma priekšmets – logopēdiskā darba īpatnības vispārizglītojošās skolas jaunāko klašu skolēnu rakstu runas apguves procesā Pētījuma mērķis – atklāt logopēdiskā darba īpatnības vispārizglītojošās skolas 2.klašu skolēnu rakstu runas veidošanas procesā Pētījuma uzdevumi: 1.analizēt un apkopot literatūras avotos gūtās atziņas par rakstu runas un iemaņu apgūšanu un pielietošanu šī procesa traucējumu korekcijā 2.praktiski novērot 2.klases skolnieku lasīšanas un rakstīšanas apguves procesu īpatnības 3.izstrādāt mācību materiālu logopēdiskā darba organizēšanai, sagatavojot vispārizglītojošās izglītības iestādes audzēkņus rakstu runas apguvei 4.analizēt un apkopot pētījumā iegūtos rezultātus un izstrādāt metodiskos ieteikumus logopēdiskajam darbam veiksmīgai runas veidošanai
- Ko es varu darīt bērnu ar komunikācijas (runas) traucējumiem labā?
- Logopēdiskais darbs rakstu runas traucējumu labošanā vispārizglītojošo skolu 2.klašu skolēniem
- Metodiskais darbs
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Metodiskais darbs
Research Papers for university6
Evaluated! -
Ko es varu darīt bērnu ar komunikācijas (runas) traucējumiem labā?
Research Papers for university16
-
Bērnu uzvedības traucējumu pedagoģiskā korekcija pirmsskolā
Research Papers for university55
-
Indivīda raksturojums
Research Papers for university6
-
Audzināšanas mērķu raksturojums vēsturiskā skatījumā
Research Papers for university7