Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:311014
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
.Ekonomikas teorijas sistēmas un to raksturojums    5
1.1  Tradicionālā ekonomika    5
1.2  Komandekonomika    5
1.3  Brīvā tirgus ekonomika    6
1.4  Jauktā ekonomika    6
2.  Latvijas ekonomikas vispārējs raksturojums    7
2.1  IKP    8
2.2  Nodarbinātība    14
2.3  Investīcijas    17
2.4  Ārējā tirdzniecība    23
3.  Valsts ilgtermiņa ekonomiskās attīstības stratēģija    29
  Secinājumi un priekšlikumi    33
  Izmantotā literatūra    38
Extract

Lai apmierinātu patērētāju vajadzības pēc precēm un pakalpojumiem, ir nepieciešams attīstīt ražošanu. Šajā sakarā sabiedrībai vienmēr ir jārisina četri savstarpēji saistīti ekonomikas pamatjautājumi : ko, cik, kā un kam ražot. Tas, kādā veidā šie pamatjautājumi tiek risināti, lielā mērā ir atkarīgs no ekonomiskās sistēmas.
Ekonomikas pamats ir cilvēku saimnieciskā darbība, kuru izsauc vajadzības. Saimnieciskā darbība ir viena no cilvēka dzīves darbības sfērām, kurā pastāv daudzveidīgi sakari, kas veido noteiktu sistēmu.
Ar ekonomisko sistēmu saprot sabiedrības saimnieciskās dzīves noteiktu organizāciju. Tā aptver visas dzīves puses: dažādu institūciju un organizāciju tīklu, likumus, tradīcijas, tikumus, vērtības u.c. Tas viss tieši vai netieši ietekmē ekonomikas subjektu rīcību ražošanā, ienākumu gūšanā un patēriņā.
Ekonomisko sistēmu raksturo četras pazīmes:
1.Lēmumu pieņemšanas līmeņi un organizēšana, t.i., kādā veidā sabiedrība risina jautājumus: ko ražot, cik ražot, kā ražot, kam ražot un sadala resursus starp nozarēm, apakšnozarēm un atsevišķiem uzņēmumiem atbilstoši viņu vajadzībām. Šos lēmumus var pieņemt centralizēti – izmantojot varu vai arī decentralizēti – saņemot informāciju ar tirgus mehānisma starpniecību.
2.Informācijas iegūšanas un koordinēšanas mehānisms. Informāciju par cenu līmeni iespējams iegūt ar tirgus starpniecību, kas signalizē par preču trūkumu vai pārpalikumu. Tas savukārt ietekmē ražotāja rīcību preču ražošanas, paplašināšanas vai sašaurināšanas virzienā.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1127221
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register