Mācību procesā nepieciešams radīt mācību vidi, kurā skolēns sadarbībā ar skolotāju un citiem skolēniem veic izzinoši pētniecisko darbību. Tas sasniedzams, izmantojot daudzveidīgu metožu klāstu.
Jebkura mācību metode ir lietderīga, ja tā stimulē kopīgupatiesības meklēšaqnu, veic visu iesaisti mācību procesā, respektē bērna intereses, dotumus, izmaiņas, palīdz gūt jaunas atziņas un veiksmes, nodrošina programmas minimuma un vairāk apguvi.
Mācību metožu klasifikācijai ir vairākas pieejas:
pēc didaktiskiem uzdevumiem,
pēc zināšanu avotiem,
pēc skolēnu izziņas darbības organizēšanas paņēmieniem u.c.
Pēc didaktiskajiem uzdevumiem izšķir trīs metožu grupas:
zināšanu sniegšanas metodes;
zināšanu nostiprināšanas jeb prasmju un iemaņu izkopšanas metodes;
zināšanu pārbaudes metodes.…