-
Mācību stundās izmantoto darbību veidu ietekme uz ogļskābās gāzes koncentrāciju klases telpā
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1. | Elpošanas process | 6 |
1.1. | Šūnu enerģētiskā vielmaiņa | 7 |
1.2. | Gāzu apmaiņa organismā | 8 |
1.3. | Skābekļa transports | 8 |
1.4. | Elpošanas orgānu sistēmas funkcijas | 9 |
1.5. | Elpošanas etapi | 10 |
1.6. | Plaušu tilpumi | 11 |
1.7. | Ārējās elpošanas biomehānika | 12 |
1.8. | Elpošanas regulācija | 13 |
1.9. | Elpošanas orgāni | 15 |
2. | Ogļskābās gāzes ietekme uz cilvēku | 18 |
3. | PVO pētījuma „Skolu iekštelpu gaisa kvalitāte” apsekojuma rezultāti Latvijas skolās 2015./2016.mācību gadā | 19 |
4. | Ieteikumi drošas un veselīgas vides veicināšanai | 21 |
5. | Zinātniski pētnieciskā darbā veiktie eksperimenti CO2 koncetrācijas daudzuma izmaiņu noteikšanai | 23 |
1.eksperiments | 25 | |
2.eksperiments | 28 | |
3.eksperiments | 31 | |
4.eksperiments | 34 | |
5.eksperiments | 37 | |
6.eksperiments | 40 | |
6.Eksperimentos iegūto datu apkopošana un analīze | 43 | |
Pētnieciskā darba secinājumi | 44 | |
Izmantotie informācijas avoti | 45 |
Pētnieciskā darba secinājumi
Iekštelpu CO2 koncentrācija, kas pārsniedz 1000 ppm, liecina par nepietiekamu telpu ventilāciju, un arī par to, ka telpas platība nav pietiekama konkrētam skolēnu skaitam. [15]
• Tradicionālā klases vedināšana pirms mācību stundas atverot logu, nenodrošina pietiekami svaigu gaisu. Jo šādi vēdinot klasi 10 minūtes, neizdevās samazināt CO2 koncentrāciju zem 1000 ppm.
Par veselībai riskantu tiek uzskatīta CO2 koncentrācija, kas sasniedz 5000 ppm. [15]
• Lai gan nevienā no eksperimentos fiksētajiem lielumiem CO2 koncentrācija nepārsniedz kritisko robežu, vislielākais CO2 koncentrācijas daudzums tika fiksēts pēc vingrošanas, t.i., 4508 ppm. Taču šāds CO2 koncentrācijas daudzums tikai pierāda to, ka pēc intensīvas fiziskas slodzes obligāti jāvēdina klase, atverot visus logus.
Pētījumi pierāda, ka cilvēka garīgās darbības spējas samazinās pie CO2 koncentrācijas 2500 ppm. [15]
• Veiktajos eksperimentos tika konstatēts, ka pārbaudes darbu izpildes beigās CO2 koncentrācija klases telpā sasniedza 3070 ppm un 2638 ppm. Iegūtie dati liecina, ka stundas pēdējās minūtēs nav iespējams produktīvs garīgs darbs, ja klasē nav iespējams atvērt logu vai ieslēgt gaisa ventilēšanas sistēmu.
• Katrā klasē būtu lietderīgi izvietot CO2 sensorus, lai paši skolēni varētu sekot gaisa kvalitātei klasē. Piemēram, Vācijā klasēs ir luksoforiem līdzīgi CO2 sensori, kas ar krāsu brīdina par nepieciešamību vēdināt klasi.
• Jāatzīmē, ka CO2 koncentrācija telpā, kur atrodas cilvēki ir mainīga. Tā atkarīga gan no cilvēku skaita, vecuma, pat svara, darbības veida, telpas lieluma.
…
Zinātniski pētnieciskais darbs ir izstrādāts par mācību stundās izmantoto darbību veidu ietekmi uz ogļskābās gāzes koncentrāciju klases telpā. Darbs ir veiksmīgi aizstāvēts ne tikai novada kārtā, bet arī reģionālajā, kurā tika iegūta 1. vieta. Darbs arī tika izvirzīts uz valsts kārtu. ------------------------ TAGI ------------------------ Ogļskābās gāzes ietekme uz cilvēku Ogļskābā gāze Telpas ogļskābās gāzes koncentrācija Pareiza vēdināšana Vēdināšanas ilgums Elpošanas process Šūnu enerģētiskā vielmaiņa Gāzu apmaiņa organismā Elpošanas orgānu sistēmas funkcijas Elpošanas etapi Plaušu tilpumi Ārējās elpošanas biomehānika Elpošanas regulācija Elpošanas orgāni Ogļskābās gāzes ietekme uz cilvēku PVO pētījuma „Skolu iekštelpu gaisa kvalitāte” apsekojuma rezultāti Latvijas skolās 2015./2016.mācību gadā Ieteikumi drošas un veselīgas vides veicināšanai
- Mācību stundās izmantoto darbību veidu ietekme uz ogļskābās gāzes koncentrāciju klases telpā
- Mācību stundas plānojums
- Sociālās vides ietekme uz mācību procesu
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mācību stundas plānojums
Research Papers for secondary school2
-
Sociālās vides ietekme uz mācību procesu
Research Papers for secondary school2
-
Rotaļu un spēļu izmantošana mācību stundās
Research Papers for secondary school20
-
Skābo lietu ietekme uz apkārtējo vidi
Research Papers for secondary school13
Evaluated! -
Mēness ietekme uz cilvēku un apkārtējo vidi
Research Papers for secondary school25