SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Dabīgā kosmētika ir niša ar lielu potenciālu inovatīvu produktu radīšanai, un izmanīgākie šo iespēju izmanto. Tā arī MADARA, ienākot tirgū, pieteica sevi kā luksus eko produkcija, kas tam laikam šķita kas absolūti jauns un nesavienojams. MADARA produkcijai piemīt visas inovatīvu produktu īpašības, kā arī uzņēmums atbilst inovatīva uzņēmuma aprakstam pēc visiem parametriem - zināšanas, augsts profesionalitātes līmenis, moderni sakaru līzekļi, jaunas tehnoloģijas tradicionālajās nozarēs un tehnoloģiski jaunu nozaru izveidošanā.
Iepazīstoties ar zīmola dibinātāju intervijās sniegto informāciju par uzņēmuma pirmsākumiem un idejas rašanos, kad tiek minēts, kā MADARA no ziepju vārīšanas pašmāju virtuvē ir izaudzis līdz uzņēmumam ar 1,4 miljonu Ls apgrozījumu (2011.gada dati), nevar apstrīdēt, ka MADARA ir Latvijas parauguzņēmums, jo demonstrē veiksmīgu, konkurētspējīgu, uz izaugsmi balstītu uzņēmējdarbību, kas pārdzīvojot krīzi un tikmēr pat paplašinoties, spējusi iekarot kā Latvijas, tā ārvalstu patērētāju cieņu un mīlestību.
Īpaši autori ieinteresēja inovāciju ražošanas process. Kā izrādās, ražojot eko produktus, īpaši rūpīgi jāpārdomā ražošanas procesa atbilstība neskaitāmiem eko standartiem un jānodrošina tādi apstākļi, lai iegūtu visus nepieciešamos sertifikātus, kas apliecina nemainīgu kvalitāti, tādējādi iegūstot patērētāju uzticību un stabilu pozīciju tirgū.
Uzņēmuma mārketinga darbinieki atzīst, ka MADARA mārketings un komunikācija ir neuzbāzīga, līdz pēdējam ieturot zīmola tēlu – patiess, dabisks, nesamākslots, šīm īpašībām caurvijot visu uzņēmuma darbību. Ar autorei, kā patērētājam, asociācijas ar šo zīmolu pirms, kā arī pēc šī darba veidošanas, ir tieši tādas, tamdēļ jāsecina, ka mārketinga jomā uzņēmuma darbība vērtējama kā veiksmīga.
Priekšlikums uzņēmuma veiksmīgākai darbībai, īsti nevarētu būt tirgus stratēģijas vai cenu segmenta maiņa, jo uzņēmuma vadība pamatoti izskaidro zīmola mērķi un vīziju, kā arī auditorija ir pozicionēta un nemainīga. Jāpiebilst, ka pēdējā laikā gan vērojama tendence aptvert arī par luksus precēm maksātnespējīgos patērētājus, piedāvājot biežas atlaižu kampaņas un outlet tipa interneta veikalu, kas tomēr liecina par mērķauditorijas paplašināšanu, kas ir tikai apsveicami, jo, kā liecina autores personīgie novērojumi, daudziem šī kosmētika tomēr šķiet nedaudz par dārgu.
Autores priekšlikums ir izveidot atsevišķu līniju, kas paredzēta tikai vīriešiem. Sievietēm un bērniem produktu skaita ziņā šobrīd ir pieejami daudz un dažādi produkti gan ādas, gan matu kopšanai, taču par vīriešu auditoriju ir nedaudz piemirsts. Protams, vīriešiem pieejami atsevišķi unisex produkti, taču, autoresprāt, būtu lietderīgi izveidot ko īpašu tieši vīriešiem.
…