-
Mākslas terapijas metožu izmantošanas teorētiskā analīze
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Rezumējums | 3 | |
Abstract | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Mākslas terapijas definējums | 6 |
2. | Ieskats mākslas terapijas vēsturē | 10 |
2.1. | Mākslas terapijas pirmsklasiskais periods | 10 |
2.2. | Mākslas terapijas klasiskais periods | 11 |
2.3. | Mākslas terapijas postklasiskais periods | 13 |
3. | Galvenie mākslas terapijas virzieni pēc terapeita profesionālās izcelsmes | 14 |
3.1. | Mākslas terapijas mākslas novirziens | 14 |
3.2. | Mākslas terapijas terapeitiskais novirziens | 16 |
4. | Galvenie mākslas terapijas veidi pēc terapeita teorētiskās orientācijas | 16 |
4.1. | Mākslas terapijas psihoanalītiskais novirziens | 17 |
4.2. | Mākslas terapijas analītiskās psiholoģijas novirziens | 18 |
4.3. | Mākslas terapijas eksistenciālās psiholoģijas novirziens | 20 |
4.4. | Mākslas terapijas fenomenoloģijas novirziens | 21 |
4.5. | Mākslas terapijas geštaltpsiholoģijas novirziens | 21 |
4.5. | Psihokibernētiskais mākslas terapijas modelis | 23 |
Nobeigums | 24 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 25 |
Kursa darba mērķis ir noskaidrot mākslas terapijas metožu pielietojuma teorētiskos aspektus.
Pastāv vairāki mākslas terapijas virzieni, no kuriem katrs piedāvā atšķirīgas metodes cilvēkiem krīzes situācijā. Darbā tiek sniegts ieskats mākslas terapijas vēsturē, atspoguļojot mākslas un terapijas sintēzi, kuras rezultātā izveidojās šī disciplīna. Aplūkojot mākslas terapijas vēsturi, ir redzams, ka mākslas terapijas pielietojuma atšķirības izriet no terapeita profesionālās izcelsmes, proti, vai viņš pārstāv apkalpojošās specialitātes vai mākslas nozari un, no tās teorētiskās orientācijas, kuru speciālists pielieto savā darbībā. Tādejādi darbā tiek analizēts mākslas terapijas mākslas novirziens un mākslas terapijas terapeitiskais novirziens pēc terapeita profesionālās izcelsmes un galvenie mākslas terapijas virzieni pēc terapeita teorētiskās orientācijas - psihoanalītiskais, analītiskais, eksistenciālais, fenomenoloģiskais, geštaltpsiholoģijas un psihokibernētiskais mākslas terapijas novirziens.
Mākslas terapijas mākslas novirziens, kura ievērojamākā pārstāve ir E. Krēmere (E. Kramer), ļauj sasniegt iekšēju harmoniju caur mākslas darba estētisku izpratni, pretēji mākslas terapijas terapeitiskajam novirzienam, kuras priekšgalā ir M. Naumburga (M. Naumburg), un, kas akcentē mākslas darba radīšanas procesa dziedniecisko nozīmi. Psihoanalītiskais mākslas terapijas novirziens par galveno mākslas terapijas uzdevumu uzskata sublimāciju un emociju atbrīvošanu, bet analītiskās psiholoģijas novirziens tiecas uz visu cilvēka potenču izmantošanu, kā arī arhetipu pielietošanu dziednieciskos nolūkos. Eksistenciālais novirziens mākslas terapiju lieto eksistenciālo jautājumu izpratnei, fenomenoloģiskais mākslas terapijas virziens ļauj cilvēkam savu darbu aplūkot kā fenomenu, bet geštaltpsiholoģijas novirziens ir vērsts uz tagadni, ļaujot apzināties sevi kā veselu personību. Visbeidzot, visi iepriekš minētie mākslas terapijas novirzieni ir ietekmējuši psihokibernētisko mākslas terapijas virzienu, kas piedāvā visplašāko terapeitisko risinājumu cilvēkiem krīzē. …
Darbā tiek sniegts ieskats mākslas terapijas vēsturē, atspoguļojot mākslas un terapijas sintēzi, kuras rezultātā izveidojās šī disciplīna.
- Kokvilnas audumu ražošana, apstrāde un izmantošana
- Mākslas terapijas metožu izmantošanas teorētiskā analīze
- SIA "Kokrade" iekārtu izmantošanas analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!J.A.Students par mākslas nozīmi pedagoģiskajā procesā
Research Papers for university6
Evaluated! -
Itālijas renesanses laikmeta galvenie mākslinieki un mākslas virzieni
Research Papers for university11
Evaluated! -
Pedagoģisko konfliktu analīzes un atbilstoša izturēšanās stila izmantošanas nozīme pedagoģiskās saskarsmes pilnveidošanā
Research Papers for university15
Evaluated! -
Mācību metožu pedagoģiski psiholoģiskais pamatojums, mācot tēmu “Atmiņa” 10.klasē
Research Papers for university44
Evaluated! -
Mākslas būtība un tās funkcijas
Research Papers for university4
Evaluated!