Šī zinātniski pētnieciskā darba temats ir „Manas klases sasniegumi matemātikā no 5. līdz 10. klasei”. Darba autore izvēlējās šo tēmu personiskās intereses vadīta, jo radās vēlme izpētīt savu klasesbiedru izaugsmi, vai tieši pretēji – degradāciju tik svarīgā priekšmetā kā matemātika.
Mūsdienās arvien lielāku lomu izglītībā ieņem eksaktās zinātnes, tai skaitā arī matemātika. Tā dzīvē pamatojas cilvēku interesē un spējā daudzveidīgās izzināmās lietas izprast kvantitatīvi un vispārinātu modeļu veidā – skatīt, mērīt, rēķināt, shematizēt un modelēt. Cilvēka dzīve un ikdiena nosaka nepieciešamību plānot savu rīcību un nepierastās situācijās radoši pielietot gatavus plānus jeb algoritmus vai izstrādāt tos no jauna.
Zinātniski pētnieciskā darba mērķis – noteikt Rīgas XX vidusskolas 11. klases sasniegumus no 5. līdz 10. klasei matemātikā.
Zinātniski pētnieciskā darba uzdevumi:
1.Izpētīt pieejamo zinātnisko literatūru par matemātiku kā mācību priekšmetu;
2.Apkopot skolēnu sekmes, pēc kurām noteikt skolēnu izaugsmi vai degradāciju;
3.Anketēt skolēnus un noskaidrot viņu attieksmi par matemātiku kā mācību priekšmetu.
Pētījuma bāze:
Rīgas XX vidusskolas 11. klases skolēni.
Pētījuma hipotēze:
Skolēniem matemātikas sasniegumu līmenis, kļūstot vecākiem, ir mainījies.
Pētījuma struktūra:
Zinātniski pētnieciskais darbs sastāv no anotācijas latviešu un krievu valodā, ievada, pētījuma teorētiskās daļas, pētījuma praktiskās daļas, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta un pētījuma papildinošās daļas – pielikumiem.…