Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:305847
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.04.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    1
1.  Debesu mandāta teorijas nozīme    2
2.  Mandāta teorijas vēsture    4
3.  Mandāta teorijas saistība ar Konfūcismu, Konfūcisma pamatnostādnes    6
  Secinājumi    8
  Izmantotā literatūra    9
Extract

Jebkurā valstī ir svarīga valdnieka, valdošās varas leģitimizācija, no tās ir atkarīgs valsts stāvoklis. Senajā Ķīnā jau ap 11.gs. p.m.ē. parādījās Debesu mandāts, ar kuru izskaidroja valdnieku varas izcelsmi un maiņas iemeslus. Darbā apskatīšu Debesu mandāta teorijas nozīmi senajā Ķīnā, tās veidošanās vēsturi un saistību ar Konfūcismu. Konfūcija pamatnostādnēm bija cieša saistība ar Debesu mandāta teoriju. Tikai Ciņu dinastijas laikā valdošā valsts reliģija bija legisms, kas bija pilnīgi pretējs Konfūcisma uzskatiem, jo valdnieks Šīhuandi tajā laikā pielietoja agresīvu politiku, lai apvienotu milzīgu Ķīnas impēriju un tāpēc viņš savu valdīšanu nevarēja balstīt uz Debesu mandātu, kas paredzēja valdnieka labklājību pret tautu, tikumību. Neskatoties uz to, ka Šīhuandi laikā smagi tiek vajāti Konfūcisma piekritēji, tas pardzīvo šo periodu un turpina pastāvēt gan Šihuandi laikā, gan pēc tam līdz 20.gs. sākumā izveidojās Ķīnas Tautas Republika. Tas norāda uz Konfūcisma svarīgo lomu Ķīnas kultūrā, politikā un sabiedrībā.
Džou valsts laikā Ķīnā parādījās mācība par Tjaņ – min debesu pilnvaru jeb mandātu. Saskaņā ar šo uzskatu valdnieks ir debesu pilnvaras izpildītājs. Debesu pilnvara pienākas tikai tikumīgam un labam valdniekam.[2]
Debesu mandātam nebija laika ierobežojuma, tā ilgums bija atkarīgs no valdnieka uzvedības. Valdniekam nebija obligāti jābūt augstdzimušam, lai iegūtu mandātu, patiesībā dinastijas parasti dibināja nedižciltīgie, kā Haņu un Mingu dinastiju. [8] Debesis sniedz visas zemes pārvaldīšanas tiesības tieši tam, kas morālā un gudrības ziņā ir visvairāk atbilstošs šī uzdevuma veikšanai, bet Debesis atņem varu tam, kas izrādījies nederīgs šī uzdevuma pildīšanā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register