Preces izaugsmes stadijā patērētājs ir jāpārliecina par priekšrocībām, kuras precei piemīt, šīs atšķirīgās, unikālās īpašības ir jāuzsver reklāmās, savu nozīmi saglabā arī sabiedriskās attiecības, toties noieta veicināšanu vajadzētu samazināt.
Preces brieduma posmā ir jāizmanto atgādinošā reklāma, jāizmanto dažādi noieta stimulēšanas veidi.
Krituma posmā izdevumi preces veicināšanai vairāk neattaisnojas, jo pārdošanas apjomi samazinās, un tas notiek neatkarīgi no izlietotā reklāmas budžeta lieluma, bet gan preces morālā novecojuma dēļ.
Preces popularizēšana ietver sevī ļoti daudz dažādus apsvērumus, sākot no patērētāja psiholoģisko īpašību analizēšanas un beidzot ar preces veicināšanas paņēmieniem un budžeta noteikšanas metodēm.
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Mārketinga pamatā ir cilvēka vēlmju un vajadzību apmierināšana, nodrošinot viņus ar īsto preci par īsto cenu, pārdodot to īstajā vietā, nodrošinot ar izsmeļošu informāciju un darot to labāk par konkurentiem. Mārketinga pasākumu komplekss ir produkta, cenas, popularizēšanas un vietas kombinācija.
2. Prece ir viss, kas tiek piedāvāts tirgū iegādei, izmantošanai un patēriņam ar mērķi apmierināt pircēju vajadzības un vēlmes. Pārzinot preces dzīvescikla stadijas var labāk izstrādāt uzņēmuma mārketinga stratēģiju.
3. Cena ir maiņa vērtības izpausme naudā. Precīzi noteikta cena ir viens no galvenajiem faktoriem, kas nosaka, vai pircējs pirks preci vai nē.
4. Ar vietu mārketingā saprot veidus kā prece nonāk līdz patērētājam. Atkarībā no biznesa veida uzņēmums var izvēlēties vispiemērotāko no dažādiem preču pārvietošanas veidiem.
5. Popularizēšana ir maiņas procesa svarīgākā sastāvdaļa. Lai preci varētu veiksmīgi pārdot tirgū, pircējs jāinformē par tās esamību, īpašībām un priekšrocībām.
…