Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:337717
 
Evaluation:
Published: 24.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Mārketinga pamatjēdzieni    5
2.  Mārketinga pētījumi: veikšanas kārtība, mērķi, informācija, metodes    7
2.1.  Mārketinga pētījumu būtība uz mārketinga informācijas pamata    7
2.2.  Mārketinga pētījumu nozīme un tipi    8
2.3.  Mārketinga informācijas tipi un tās iegūšanas avoti    11
2.4.  Mārketinga pētījumu veikšanas metodes    14
3.  Mārketinga datu savākšanas metožu noteikšana    16
3.1.  Datu savākšanas metožu kopējais raksturojums    16
3.2.  Novērošana un tās loma veicot mārketinga pētījumus    16
3.3.  Fokusa grupas metode    17
3.4.  Citas kvalitatīvās metodes    18
3.5.  Aptaujas metode    19
3.6.  Paneļmetode    20
4.  Datu savākšanas veikšana un noslēguma atskaišu sagatavošana    23
  Secinājumi un priekšlikumi    25
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    27
Extract

IEVADS

Temats „Mārketinga pētījumu metodes” ir izvēlēts, jo mūsdienās ļoti strauji attīstās uzņēmējdarbība, un līdz ar to kļūst aktuāls jautājums par to, kā uzņēmumiem veiksmīgi pārdot savas preces un pakalpojumus. Grūtības saistās ar to, ka jaunie uzņēmumi ir ļoti konkurētspējīgi, un ieviest kaut ko unikālu, kas būtu cilvēkiem arī nepieciešams ir diezgan sarežģīti. Mārketinga pētījumi ir nepieciešami ikvienam uzņēmumam, ja tas darbojas brīvā tirgū. Šie pētījumi ļauj izvērtēt piedāvāto pakalpojumu, preču pieprasījumu, tirgus daļu, piedāvājumu, sortimentu, kvalitāti, cenu politiku u.c. svarīgu informāciju.
Jebkura uzņēmuma mērķis ir pārdot savu preci vai pakalpojumu par labāku cenu, lai varētu gūt peļņu savā uzņēmējdarbībā, lai ieguldītie līdzekļi atmaksājas. Vislabākais veids, kā to izdarīt, ir iegūt pastāvīgus, uzticamus pircējus, un pēc iespējas, piesaistīt vairāk jaunu. Lai šie mērķi tiktu sasniegti, uzņēmumam jānodrošina mārketinga daļas veiksmīgu darbību – šai nodaļai sākumā jānostiprina uzņēmuma kopējais tēls. Mārketinga efektivitātes pamats var būt kreatīvi risinājumi, jo tirgū parādās arvien vairāk līdzīgu uz aizvietojamu produktu. Tāpēc izšķirošo lomu spēlē mārketinga pasākumi un mārketinga pētījumi.
Pētījums ir veids kā izzināt realitāti. Jebkuram biznesam uzsākot darbību, ir jābūt pārliecībai, ka kādam piedāvātie pakalpojumi un produkti ir nepieciešami.
Lai veiksmīgi organizētu uzņēmuma darbību, ir jāveic mārketinga pētīšana. Mārketinga pētīšana ietver sevī daudzveidīgas darbības, kas vērstas uz tirgus un apkārtējas vides izpēti, kas nepieciešama veiksmīgai preces piedāvāšanai tirgū. Mārketinga pētījumi – īpaša uzņēmējdarbības sastāvdaļa. Tā izstrādā un organizē aptaujas informācijas gūšanas nolūkos, lai noskaidrotu iespējas un problēmas, pilnveidotu un novērtētu mārketinga darbības un palīdzētu pieņemt mārketinga lēmumus.
Mārketinga pētījumi – sistemātisks datu vākšanas un analīzes process, kas tiek veikts, lai risinātu mārketinga un līdz ar to uzņēmuma problēmas. Šā procesa pamatuzdevums ir mazināt mārketinga jomā esošās neadekvātās uzvedības izraisīto risku. Mārketinga pētījumi dod iespēju prognozēt pieprasījuma izmaiņas un iespējamās izmaiņas mārketinga ārējā vidē, dod iespēju novērtēt tirgu: kādas preces un pakalpojumus var tajā pārdot, kādā apjomā un par kādu cenu.
Mārketinga pētījumos svarīgi ir veikt arī pieprasījuma prognozēšanu. Pieprasījuma prognozēšana ir nākotnes pieprasījuma novērtēšana ar dažādu metožu palīdzību, ņemot vērā prognozējamo pircēju uzvedību noteiktā mārketinga vidē un pie noteiktiem mārketinga darbības nosacījumiem.
Mārketinga pētījumi ir viens no komerciālo risku samazināšanas mehānismiem.

1. MĀRKETINGA PAMATJĒDZIENI

Termina „mārketings” pamatā ir vārds „market”, kas nozīmē „tirgus”. Tāpēc bieži vien ar mārketingu saprot vadīšanas un saimniekošanas tirgus noteikumos filozofiju,, kas orientē ražošanu uz konkrētu patērētāju vajadzību apmierināšanu.
Mārketings atbilstoši tā plašajam jēdzienam – tas ir sociāls vadīšanas process, ar kura palīdzību indivīdi un cilvēku grupas produktu ražošanas un apmaiņas ceļā iegūst to, kas viņiem ir nepieciešams[6]. Šī procesa pamatā ir šādi jēdzieni: vajadzības, vēlmes, pieprasījums, produkts, maiņa, darījums, tirgus (1.1. attēls).

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register