SECINĀJUMI
No analizētās literatūras un pētījuma rezultātu analīzes izriet, ka savstarpēja sadarbība starp māsu un pacientu ir laba līmenī bet nepietiekoša. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, noskaidroju pacientu un māsu viedokli par viņu zināšanām stomas aprūpes jautājumos. Tā ka aptaujas anketas bija izdalītas gan māsām, gan pacientiem, ir izveidots salīdzinājums.
1. Māsa ir informācijas avots priekš pacientiem. Lielāka daļa pacientu visus jautājumus labprāt uzdod māsām, parādot to, ka savstārpējā sadarbība ir nozīmīga.
2. Pacienti sastopās ar dažādām problēmām aprūpējot stomu, bet informācijas kā atrisināt šo problēmu ir nepietiekoša.
3. Pētījuma laikā tika noskaidrots, ka 50% aptaujāto, māsas, visu informāciju sniedz mutiski.
4. Pēc māsas anketas analīzes var secināt to, ka nodaļā nav nevienas koncepcijas, kā izglītot pacientu stomas aprūpes jautājumos.
5. Māsas bija atzīmējuši ka, nodaļā ir pieejami manekēni stomas aprūpes apmācībai. Pacienti manikēnus, ka izglītojošo materiālu nebija minējuši. Var secināt, ka tas vai nu nav pieejams, vai netiek lietots.
6. Māsu viedoklis ir pretrunā ar pacientu viedokli par to, vai pietiekošu informāciju pacients saņem par zarnas stomas aprūpi. Pacienti izjūt informācijas trūkumu, tāpēc bieži saskarās ar stomas aprūpes problēmām.
7. Māsas un pacientu sadarbība ir būtiski nozīmīga pacientiem, jo pēc aptaujas analīzes, tā ir prasme kopīgi darboties, savstarpēji saskaņot darbību, vajadzības gadījumā un tieši māsa palīdz ateseļoties gan fiziski, gan morāli.
Kopsavilkumā var secināt, ka izvirzīta hipotēze “māsu un pacientu savstarpējā sadarbība būtiski ietekmē pacienta pašaprūpi pēc zarnas stomas izvadīšanas” ir guvusi apstiprinājumu tāpēc, ka respondentu aptaujas analīze parāda, ka sadarbība ir prasme kopīgi darboties, savstarpēji saskaņot darbību, vajadzības gadījumā un tieši māsa palīdz ateseļoties gan fiziski, gan morāli.
…