Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:564807
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.04.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Pētāmais objekts – rīta laikrakstu „Diena” un „Neatkarīgā” politikas un ekonomikas tēmas oktobrī
Mērķis – Noskaidrot vai masu mēdiji ietekmē sabiedrisko domu.

Salīdzinot rīta avīzes „Diena” un „Neatkarīgā” nākas secināt ka viņas vairāk vai mazāk ir orientētas uz vienu mērķauditoriju – Latvijas iedzīvotāju vidus slāni.
Lai arī šie laikraksti ir orientēti uz vienu mērķauditoriju viņi atšķiras, piemērām, pēc tēmām uz kurām tiek likts uzsvars. „Diena” vairāk liek uzsvaru uz politisko, ekonomisko un ārzemju informāciju. Par to liecina laikraksta pirmajās lapās lasāmie virsraksti, kā piemērām, „Baltic Kristina atvadās ar kaunu”, „Briti jau rēķina, ka putnu gripa valstī prasīs 50 000 dzīvību”, „Satversmē nostiprinās svarīgu valsts institūciju pastāvību”, „Uz Latvijas ceļiem šogad mazāk asiņu”, „Latvija korupcijas sarakstā ieņem otro vietu Eiropā”, „Zviedrija ar piespiedu ārstēšanu grasās izskaust braukšanu dzērumā”, „Barrozo piedāvā plānus izejai no strupceļa budžeta sarunās”, „LPP ministra kandidātiem nav Jaunā laika atbalsta”, „Aksenokam tikšanās ar prāmja apkalpi šķistu politisks teātris”, „Viesuļvētra Vilma Kubā nāk ar maitu lijām”, pēc tā arī nākas secināt ka „Diena” vairāk orientējas uz biznesa cilvēku, pilsētnieku, aktīvu jauniešu mērķauditoriju - uz cilvēkiem, kuriem interesē politiskās aktivitātes, nozīmīgi jautājumi, notikumi Latvijā un pasaulē, kas skar valsts tautsaimniecību, ekonomiku, biznesa pasauli, par to liecina arī tas ka katrā „Dienas” numurā ir atrodama informācija par degvielas un naftas cenām, vērtspapīru tirdzniecības rezultāti, valūtas kursi un laika prognoze visai Eiropai, kas liecina par šī laikrakstu lasītāju loku. Par „Dienas” mērķauditoriju liecina arī laikraksta pielikumi, kas ir vērsti uz jauniešu un biznesa cilvēku auditoriju, kā piemērām, „Lietišķā Diena”, „Karjeras Diena”, „Tūrisms”, „Tirgus Diena” un „Auto Diena”. Par to ka „Diena” orientējas uz jauniešiem liecina arī laikraksta ikgadēji rīkotais konkurss devīto klašu skolniekiem „Kas notiek?”, tādā veidā mudinot jauniešus lasīt laikrakstus.
Turpretim „Neatkarīgā ” vairāk akcentē Latvijas aktualitātes – vides un sociālas problēmas, kultūru un sportu, pirmajā laikraksta lapās rakstot: „Vairāki pircēji iekāro airBaltic”, „Latvijā ražot cukuru kļūst neizdevīgi”, „Gaidāms pirmais sniegs”, „Prāmja Baltic Kristina pasažieri nonāk ķīlnieku lomā”, „Dzērājšoferu likums darbojas”, „Prāmja krahs apdraud Latvijas izlases bobslejistu startus”, „Īrniekus Rīgas centrā grib izskaust ar aukstumu”, „Aizputē nodeg sporta nams”, „Kundziņsalieši Rīgas plānotājiem nepadodas”, „Kalpoja Latvijai un pazuda bez vēsts”, „Šovakar Eirovīzijai pusgadsimta svinības”, „Prāmja apkalpe izmisumā atsakās pamest kuģi”. No tā var secināt, ka „Neatkarīgā” vairāk orientējas uz mazpilsētu iedzīvotājiem, pusmūža cilvēkiem, ierindas strādniekiem, kuriem politika tik daudz neinteresē, bet vairāk interesē tieši sabiedriskas tēmas, aktualitātes, sports, spilgts piemērs tam ir ka „Neatkarīgā” rakstot par problēmām sakarā ar prāmi Baltic Kristina rakstiem liek sekojošus virsrakstus, „Prāmja apkalpe izmisumā atsakās pamest kuģi”, „Prāmja Baltic Kristina pasažieri nonāk ķīlnieku lomā” un „Prāmja krahs apdraud Latvijas izlases bobslejistu startus”.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register