Šo tēmu darba autors izvēlējās, jo pats ir Gulbenes novada Valsts ģimnāzijas 11.c klases skolēns, kurš 2010. gadā absolvēs šo skolu un kārtos centralizētos valsts eksāmenus un pārbaudes darbus. Tādēļ ir interesanti noskaidrot, kā centralizētā matemātikas eksāmena rezultāti ir ietekmējuši līdzšinējo Gulbenes ģimnāzijas absolventu karjeras izvēli. Šī tēma ir aktuāla, jo 12. klases skolēnus vienmēr ir nodarbinājis jautājums par to, kur turpināt izglītību un vai vispār to turpināt, un tādēļ ir vērts izpētīt, kā viņi atrisina šo problēmu, un cik liela nozīme viņu izvēlē ir matemātikai. Aktualitāte izglītības jomā ir arī tas, ka tieši šajā mācību gadā ir noteikts obligātais centralizētais eksāmens matemātikā, kuru kārtos visi 12. klašu absolventi. Līdz šim kādu laiku matemātika ir bijis izvēles eksāmens.
Darba mērķis: Noskaidrot, cik liela nozīme 12. klašu absolventu turpmākās karjeras izvēlē ir matemātikai, ņemot vērā augstskolu prasības konkrētās studiju programmās.
Darba uzdevumi: 1) Iegūt un apkopot informāciju par Gulbenes ģimnāzijas absolventu (2006. – 2008. gads) centralizēto eksāmenu matemātikā un latviešu valodā rezultātiem un turpmākās izglītības iestādes izvēli.
2) Izanalizēt iegūto un apkopoto informāciju un noteikt, cik absolventu ir izvēlējušies iegūt izglītību jomās, kurās nepieciešamas matemātikas zināšanas.
3) Noskaidrot, vai un kāda sakarība pastāv starp centralizēto eksāmenu matemātikā un latviešu valodā rezultātiem.
Hipotēze: Gulbenes ģimnāzijas absolventi, kuri ir ieguvuši augstāku vērtējumu centralizētajā eksāmena matemātikā, izvēlas studiju programmas, kurās matemātikai ir liela nozīme iestājoties vai arī studiju laikā. …