-
Matemātikas mācību metožu efektivitāte
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 5 | |
Ievads | 7 | |
1. | Informācijas uztvere un saglabāšana | 9 |
1.1. | Lingvistiskās spējas | 10 |
1.2. | Matemātiskās un loģiskās spējas | 10 |
1.3. | Vizuālās un telpiskās spējas | 10 |
1.4. | Starppersonu saskarsmes spējas | 10 |
1.5. | Intrapersonālās spējas | 11 |
1.6. | Kinētiskās spējas | 11 |
1.7. | Muzikālās spējas | 11 |
2. | Skolēnu un skolotāju savstarpējās attiecības | 12 |
3. | Matemātikas mācību metodes | 13 |
3.1. | Interaktīvās mācību metodes | 14 |
3.1.1. | Grupu – komandu mācību metode | 15 |
3.1.2. | Kooperatīvā mācību metode | 16 |
3.1.3. | Diskusijas mācību metode | 17 |
3.1.4. | Spēles metode | 18 |
3.1.5. | Darbs ar interaktīvo tāfeli | 19 |
4. | Mācību metožu lietderības izpēte | 21 |
4.1. | Pētījuma darbība | 21 |
4.2. | Izmantoto mācību metožu analīze | 22 |
4.2.1. | Skolēnu aptauju rezultātu apkopojums un analīze | 22 |
4.2.2. | Skolotāju viedoklis par izmantotajām mācību metodēm | 28 |
4.2.3. | Testā un aptaujā iegūto rezultātu salīdzinājums | 29 |
Secinājumi un priekšlikumi | 32 | |
Izmantoto informācijas avotu saraksts | 33 | |
Pielikumi | 35 |
Secinājumi un priekšlikumi
1. Darbā apskatītās dažādās intelektuālās spējas vien jau pierāda to, cik dažāda ir cilvēku uztvere, cik dažādi tie saglabā informāciju un cik dažādām ir jābūt matemātikas mācību metodēm, lai skolēni pilnvērtīgi varētu saprast šo mācību priekšmetu. Autores uzskata, ka, neizmantojot vairākas mācību metodes un nepadarot mācību vielu interesantāku, mācības tiek pasniegtas bez panākumiem. Tas tādēļ, ka skolēni līdz galam nesaprot vielu un nespēs to izmantot turpmākajā dzīvē. Turpretim mainot mācību metodes matemātikā, kurās tiek mainītas šīs sensorās sistēmas, matemātikai tiek piesaistīts vairums skolēnu. Līdz ar to lielākajai daļai matemātika iepatiksies vēl vairāk un palielināsies interese par to.
2. Salīdzinot testā un aptaujā iegūtos rezultātus, var izdarīt secinājumus, ka 12.a klase kā visefektīvāko mācību metodi ir izvēlējusies kooperatīvo metodi, kas atbilst viņu intelekta spēju testā gūtajiem rezultātiem.
3. 12.c. klase par visefektīvāko atzina darbu ar interaktīvo tāfeli. Šai klasei labāk attīstītas vizuālās un telpiskās intelekta spējas. Tātad izvēlētā visefektīvākā mācību metode atbilst testā gūtajiem rezultātiem.
4. Salīdzinot testa un aptauju rezultātus, var veikt secinājumus, ka 12.d klase kā visefektīvāko mācību metodi ir izvēlējusies grupu-komandu metodi, kas atbilst viņu intelekta spēju testā gūtajiem rezultātiem (starppersonu saskarsmes spējas).
5. Autores iesaka veidot savstarpēji pozitīvas attiecības starp skolotāju un skolēnu, jo arī tas maina izzināšanas procesa vēlmi skolēnos un mācīšanas vēlmi skolotājos. Ir svarīgi noteikt klases kopējās intelekta spējas, jo tādējādi atklājās ar kādām metodēm tiem vieglāk un interesantāk darboties stundās. Autores iesaka vienā mācību stundā izmantot vismaz divas dažādas matemātikas mācību metodes, jo katra skolēna uztvere ir citādāka. Lai spētu piesaistīt ikvienu skolēnu un mācību stunda būtu produktīva, skolotājam jāprot variēt ar šīm metodēm. Laiku pa laikam, lai skolēni nezaudētu interesi par matemātiku, skolotājam vajadzētu ieviest arī netradicionālas metodes, piemēram, spēles metodi.
…
Katram skolēnam uztvere un intelektuālās spējas ir citādākas. Vienam attīstītākas ir matemātiskās un loģiskās, citam- intrapersonālās spējas. Darbā tiek pētīts, ar kādām mācību metodēm, atbilstoši šīm intelektuālajām spējām, vieglāk un efektīvāk pasniegt matemātiku.
- Mācību iestādes novērojums
- Matemātikas mācību metožu efektivitāte
- Sociālās vides ietekme uz mācību procesu
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mācību iestādes novērojums
Research Papers for secondary school5
-
Sociālās vides ietekme uz mācību procesu
Research Papers for secondary school2
-
Pusaudžu vecumposma īpatnību ievērošana mācību procesā
Research Papers for secondary school5
-
Mācību vides raksturojums
Research Papers for secondary school3
-
Vērtēšana mācību procesā. Neformālā, normatīvā un kriteriālā vērtēšana
Research Papers for secondary school25