Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:616367
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Latvija – demokrātiska valsts    4
  Nonākšana līdz mūsdienu demokrātijai Latvijā    5
  Tautas padome    5
  Satversmes sapulce    5
  1.Saeima    6
  2.Saeima    6
  3.Saeima    7
  4.Saeima    7
  Latvijas Republikas Augstākā padome    8
  5.Saeima    8
  6.Saeima    9
  7.Saeima    10
  9. Saeima    12
2.  Politikas un mediju savstarpējās attiecības    13
3.  Mediji kā tilts starp sabiedrību un valsti    18
4.  Vēlēšanu kārtība. Mediju kandidātu atspoguļojums    22
  Mediju ietekme uz Latvijas vēlētāju politisko izvēli    25
6.  Mediju kritika    26
  Likumi, kas regulē mediju darbību    27
  Piemērs mediju kritikai    28
7.  Mediju ietekme uz sabiedrības dalību politiskajā dzīvē    30
  Secinājumi    37
  Izmantotās literatūras saraksts    39
  Interneta mājaslapas    39
Extract

Aktīva sabiedrības līdzdalība politiskajos un sabiedriskajos procesos ir aktuāls jautājums jebkurai demokrātiskai valstij. It sevišķi aktuāli tas ir jaunajām demokrātijām, kur sabiedrībai un politiskajai elitei vēl ir tikai jāmācās darboties demokrātiskajā režīmā.
Ir jāveidojas jaunai demokrātiskai politiskajai kultūrai, kas sevī ietver tādus būtiskus elementus kā uzticēšanās un līdzdalība. Politiskā kultūra un izpratne par demokrātiskajām vērtībām sabiedrības apziņā veidojas ar būtisku socializācijas aģentu palīdzību. Kā viens no būtiskākajiem socializācijas aģentiem jāmin masu mediji un tieši masu mediju lomai attiecībā uz līdzdalības veicināšanu vai gluži pretēji nesekmēšanu tiks pievērsta uzmanība šajā referātā.
Masu mediji nav vienīgais socializācijas aģents, tomēr tas ir būtiskākais sabiedrības informētājs, un tādejādi referāta gaitā tiks noskaidrots, cik liela ir saikne starp sabiedrības informētību un tās līdzdalības aktivitāti. Referāta gaitā arī tiks noskaidrots, cik lielā mērā masu mediju sniegtā informācija ietekmē sabiedrības viedokļu veidošanos, attieksmi pret politiskajiem procesiem un politiķiem un līdz ar to arī uzticēšanos.
Sakarā ar to, ka mediju loma ir būtiski pieaugusi visā pasaulē, un mediji zināmā mērā jau sāk ieņemt arvien ietekmīgāku lomu politiskajā sistēmā, tad tuvāk tiks apskatīts kāda ir mediju loma post-komunistiskajās valstīs, cik lielā mērā mediji ietekmē politiskās kultūras veidošanos un sekmē vai gluži pretēji grauj demokrātisko tradīciju veidošanos gan sabiedrībā, gan politiskajā procesā. Tiks noskaidrots, cik lielā mērā mediji pilda savu sociālo pienākumu, respektīvi, veic sabiedrības izglītošanu un informēšanu. Nedaudz arī tuvāk tiks apskatīta situācija Latvijā.
Referāta mērķis ir noskaidrot mediju ietekmi un nozīmi politiskajos procesos, vai mediji veicina sabiedrības mobilizāciju vai arī negatīvi ietekmē uzticēšanos politiskajām institūcijām, tādejādi arī neveicinot līdzdalības procesu attīstību un demokrātijas nostiprināšanos.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register