Kuģošanas tiesību normas, kas regulē ar kuģu glābšanu saistītās attiecības izsenis ir vērstas uz to, lai atbalstītu jūrniekus, kuri sniedz palīdzību tiem, kas nokļuvuši nelaimē uz jūras. Gan publiskās tiesības, gan privātās tiesības ietver normas, kas uzliek par pienākumu sniegt palīdzību tiem, kuri nonākuši briesmās uz jūras.
Kuģniecība, iespējams, ir visstarptautiskākā nozare pasaulē, un iespējams arī visbīstamākā. Vienmēr ir pierādījies, ka vislabākais veids kā nodrošināt drošību jūrā, ir attīstīt starptautiskus noteikumus, kurus pildītu visas kuģojošās nācijas. Daudzās kuģu avārijas kuģošanas vēsturē ir veicinājušas gan zinātnes, gan starptautiskās likumdošanas attīstību kuģošanas drošības jomā. Piemēram, pēc pasažieru kuģa “Titanic” traģiskās bojāejas tika noteikts, ka visiem pasažieru kuģiem turpmāk ir jābūt aprīkotiem ar radiosakariem noteiktā drošibas frekvencē..
Kuģu glābšanas tiesību pamatprincipi starptautiskā mērogā pirmo reizi tika iedibināti ar 1910.gada Briseles konvenciju par glābšanu. Briseles konvencija lielā mērā ir pamatota uz angļu tiesību pamatprincipiem, kuri dažādu iemeslu dēļ ir bijuši noteicošie šīs tiesību nozares attīstībā. …