Studiju darba tēmas aktualitāte saistīta ar Kārļa Kažociņa kora skaņdarbu Kā gulbji. Kā rakstījis latviešu komponists Helmers Pavasars: “Nav liels muzikālais mantojums, ko atstājis pāragri mirušais komponists Kārlis Kažociņš. Ir zināms, ka kompozīciju daudz vairāk (ap 30), bet citas pašlaik nav pieejamas vai pazudušas, vai arī iejukušas kādos Rīgas arhīvos”
Saistībā ar interpretācijas un metodisko jautājumu izpēti, visas Kārļa Kažociņa dziesmas ir mūzikas talanta radītas. Kā to jau apliecinājis mūzikas kritiķis Jānis Zālītis: ”Pietiktu ar jauktā kora dziesmu Kā gulbji, lai Kārlis Kažociņš ierindotos nemirstīgajos, jo šī skaistā, jūtu bagātā dziesma visu iemīļota ne tikai mūzikas, bet arī teksta dēļ. To dzied mūsu kori un dziedās arī vēl nākamās paaudzes. Ka pārējās dziesmas mazāk ievērotas, laikam gan izskaidrojams ar mūsu kordziesmu lielo skaitu, jo ir izvēle no simtiem un vēl arvien nāk jaunas klāt. Lai nu vai kā - simti vai tūkstoši – koriem tomēr derētu papildināt savus repertuārus ar kādām Kažociņa dziesmām”. Līdz ar to, katram kora diriģentam un korim ir būtiski savā darbības laikā sasniegt augstu māksliniecisku līmeni. Tāpēc kordiriģentam jāiedziļinās kora dziesmu interpretācijā un jāprot pielietot metodiskos paņēmienus, lai sasniegtu kora izpildītāju vokālo tehniku un aktiermeistarību dziesmas satura atklāsmē.