Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:284861
 
Evaluation:
Published: 10.12.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    1
1.  Jutekliskās mīlestības tēlojums – galvenā Esenberģu J. prozas tēma    3
1.1.  Mīlestības notikumi ar laimīgām beigām    4
1.2.  Traģiskās mīlestības tēlojums    8
2.  Mīlestības vieta un nozīme ģimenē    11
3.  Mīlestība kā blakustēma humoreskās    13
  Nobeigums    14
Extract

19.gadsimta 80.gadi, kad literatūrā ienāk romatiķis Esenberģu Jānis (1862.-1890.), latviešu ideologiskajā dzīvē ir laiks, kad, neraugoties uz ārējo skaļumu, lēnām izzūd tīrskanīgā tautas atmodas izjūta. 80.gadu pirmā puse nebija bagāta ar nozīmīgiem literatūras sasniegumiem. Kā atsevišķš virziens izveidojas reālisms. Šajā laukā sāk aktīvi darboties Doku Atis un Apsīšu Jēkabs. Pirmos soļus literatūrā sper arī R.Blaumanis, tomēr vēl joprojām lielākā daļa latviešu orģināliteratūras pieskaitāmi romantisma virzienam. Tā raksturīgākā forma – tautiskais romantisms – 80.gados visspēcīgāk parādās A.Pumpura daiļradē (“Lāčplēsis” 1888.), tāpat līdzīgā garā savus liroepiskos darbus rada J.Lautenbahs – Jūsmiņš, daļēji arī Sudrabu Edžus, tomēr šis romantisma paveids plasumā vairs nevēršas. Paralēli rodas arī pseidotautiskais romatisms, kas atdarina tautisko romantismu, un kura pārstāvji tiecas izveidot latviešu “Olimpu”. Pie tā īpasi piestrādā jau minētais J.Lautenbahs-Jūsmiņš. Savukārt īpaši sakuplo sentimentālais romantisms. Viens no tā paveidiem ciesi sasitīts ar cilveka iekšējo pārdzīvojumu un jūsmu izpausmi, tādēļ to varētu apzīmēt par individuāli sentimentālo. Nedaudz vēlāk kreisi noskanotais J.Jansons-Brauns rakstīs, ka sentimentālā romantisma literatūru raksturo nemākslinieciskums un banalitāte. No vienas puses, jo īpaši prozā, tā daudzviet varētu arī apgalvot, tomēr šajā jomā rodas arī no mākslinieciskā viedokļa patiesi izcili darbi, kā piemēram, Esenberģu J. dzeja, kurai raksturīgs izteikts individuāls pārdzīvojums un pat traģisms. Protams, to nevar attiecināt uz visu dzejnieka radīto, jo īpaši prozu, kura tieši būs mans pētījuma objekts šajā darbā. Protams, dažviet viņa daiļradei cauri nāk naivisms, salkana banalitāte, ko varētu arī nosaukt par nemākslinieciskumu, tomēr tas nav pamats dzejnieka noniecināšanai. Tā G.Bībers norāda, ka viņa dzeja ir no apkārtējās pasaules izstumtas cilvēka dvēseles skumjš aicinājums pēc cilvēcības, kas vispilnīgāk sevi izteic spējā mīlēt.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1118082
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register