Pastāv virkne mītu, pārpratumu un šķēršļu, kas liedz pilnvērtīgi izmantot jauno tehnoloģiju sniegtās iespējas. Mācību process būs efektīvāks tad, ja tas sekmē dalībnieku aktīvu iesaistīšanos, diskusijas, pieredzes apmaiņu un patstāvīgu darbu.
Skolēni un citi cilvēki šodien lieto atšķirīgas tehnoloģijas, piemēram viedtālruņiem plaši izplatītas ir iOS un Android platformas. Pasaulē šobrīd ir aktuāls princips, kad mācību procesā tiek izmantotas personiskās ierīces, līdz ar to 74,4% Latvijas skolās internets ir pilnībā pieejams, (Daniela, 2018)
Pētījuma rezultāti liecina, ka skolēnu personiskās ierīces mācību procesā tiek maz izmantotas. Viens no skaidrojumiem, kāpēc skolēnu personiskās ierīces netiek izmantotas, varētu būt, ka Latvijas skolās tradicionāli personisko ierīču izmantošana tiek uzskatīta ar disciplīnas pārkāpumu, cits aspekts varētu būt, ka skolotāji nav sagatavoti (informēti) par iespējām integrēt šo ierīču izmantošanu aktīvā mācību darbā. Skolotājiem ir grūtāk organizēt darbu ar tehnoloģijām, jo ne visiem skolēniem ir iespējas iegādāties palšetdatorus vai modernākos mobilos telefonus, un, ja arī ir, tie ir atšķirīgi. Tas nedaudz skolotājam sarežģī sagatavošanos, organizēšanu un dažādu aktivitāšu vadīšanas darbu.
Ir zināmas plaši izplatītas un interesantas mobilās aplikācijas un interneta vietnes, kuras veiksmīgi var izmantot mācību procesā Dobeles Valsts ģimnāzijā, lai skolēni labāk apgūtu mācību vielu.
…