-
Mode, stils, brends
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Tērps, tērpa funkcijas | 4 | |
Kas ir mode | 4 | |
Kā rodas mode, moderns | 5 | |
Modes upuri | 6 | |
Stils | 6 | |
Kas ir brands? | 6 | |
Branda ietekme uz pārdošanu | 7 | |
Branda viltojumi | 7 | |
Preču zīmes attīstības posmi | 8 | |
Kas raksturo preču zīmi? | 8 | |
2.posms - preču zīmes tēls | 9 | |
3.posms – preču zīmes simbols | 10 | |
Stilu dažādības | 10 | |
Firmas stilu pazīmes | 10 | |
Aksesuāri | 12 | |
Empīriskais pētījums | 13 | |
Pēc kā jaunieši vadās, iegādājoties tērpus? | 13 | |
Vai Latvijā brandi ir iecienīti? | 15 | |
Ko jaunieši domā par brand? | 15 | |
Ko jaunieši domā par stilu? | 16 | |
Ko saka stilisti, modes mākslinieki par jauniešu apģerbiem un stilu? | 16 |
Mēs visi esam pakļauti pārmaiņu procesam. Tas katru dzīves sfēru un mūs pašus skar un ietekmē dažādi. Taču varbūt tikai šobrīd, analizējot ikdienas situāciju, kuru no vienas puses raksturo straujš dzīves ritms, izvēles iespējas, bet no otras- nepieciešamība plānot savu līdzekļu izlietojumu, mēs patiesi sākam apjaust informācijas nozīmi.
Laikā, kad preču un pakalpojumu tirgus kļūst arvien piesātinātāks, patērētāja izvēle arvien biežāk nosaka konkrētu preces vai pakalpojuma raksturojošo īpašību kopums jeb kvalitāte.
Lai panāktu epizodisku patērētāja uzmanības piesaisti, pietiekams risinājums var izrādīties arī vienreizēja un iespaidīga reklāmas kampaņa. Tomēr, lai iegūtu un, pats svarīgākais, lai nostiprinātu patstāvīgu patērētāja interesi, uzticība jāraisa pašai precei vai pakalpojuma īpašībām ( kvalitātei).
Lai panāktu sava uzņēmuma, kā arī tajā ražoto preču vai sneigto pakalpojumu atpazīšanu, tiek izmantotas preču zīmes (brand). Brand ir galvenā stila pazīme, pēc kura patērātēji ļoti bieži vadās, pat neskatoties noteiktās preces kvalitāti, ērtības, cenu, dizainu.
Šajā pētnieciskā darbā es daudz pievērsīšos firmas zīmēm, cik labi jaunieši orientējas brandos, vai nereti patērētāji iegādājoties precess neseko modes kliedzieniem, un vai firmas tēls ir būtiskāks, nekā izvēloties preci.
Tomēr ir arī pakaļdarinājumi, ko patērētāji nenoliedz un pat savā gardorbē atradīs nevien vienu viltojumu. Rodas dažādi jautājumi, vai šie jaunieši, pērkot šīs preces, grib pierādīt, ka ir vairāk naudas, jo protams ka par brandu ir jāmaksā, nedomā pa stilu, vai tieši otrādi, grib pierādīt, ka ir ļoti stilīgi, jo nereti Latvijā ir tāds nerakstīts likums, ja cilvēks staigā apģērbā, kurš ir ar slavenu firmu zīmēm ( Nike, Puma, Gucci, H&M) un arī lielās slavenības to izvēlas, tad šis cilvēks ir moderns.
Tāpēc savā pētnieciskā darbā par pētījuma objektu izvēlējos jauniešu apģērbus, stilu un par pētījuma priekšmetu – pārzināšanu, orientēšanos firmās, brandos.
Mans pētījuma mērķos ir izpētīt, cik daudz jauniešu orientējās firmas zīmēs, cik tas ir svarīgi, būt apģērbtam tērpā ar kādas noteiktas firmas logo.
Kā hipotēze tiek izvirzīta – firmas tēls ir būtiskāks nekā apģērba ērtības, kvalitāte, stils, mode.
Pētnieciskā darba izpildei ir izvēlēti dažadi metodikas veidi – internets ( dažādas mājas lapas), anketēšana, laikraksti, grāmatas un enciklopēdijas.…
Tērps. Nereti ar vārdu – tērps – saprot tikai apģērbu, bet tajā ietilpst arī dažādi aksesuāri – rotaslietas, somiņas, cepures, cimdi, šalles, jostas, krelles utt. Apģērba stils galvenokārt izpaužas tā siluetā. Siluets tiek izteikta ar pleca līniju un piedurknes formu, kā arī ar svārku garumu un formu. Tērps izceļ vai slēpj noteiktas ķermeņas daļas, lai siluetu tuvinātu vispārējam ideālam. Tērpa funkcijas. Katrai lietai, katram priekšmetam, ko civilizācijas attīstības gaitā radījis cilvēks, ir savs uzdevums. Tērpa sākotnējais uzdevums bija aizsargāt un greznot tā valkātāju. Sava nozīme ir ģeogrāfiskajiem un klimatiskajiem apstākļiem, nacionālajām īpatnībām, apģērbā izpaužas arī attiecīgās sabiedrības ētiskās un estētiskās jūtas un priekštati. Tērps faktiski pauž sabiedrības sociālo pasūtījumu. Vienam un tam pašam apģērbam var piemist vairākas funkcijas. Ja tērpā dominē utilitārā funkcija, tērps kļūst par simbolu, atšķirības zīmi. Te kā piemēru var minēt panku tērpus. To raksturīgās iezīmes un atribūtiku. Nozīmīgs ir itin viss – rotājumi, simboliskie raksti, detaļas, galvassegas, apavi, cimdi.
- Kubisma rašanās Parīzē laikā no 1907. līdz 1914.gadam - modernisma attīstība vai bēgšana no realitātes
- Mode, stils, brends
- Modernisms un postmodernisms
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Antīkās mākslas motīvi modē un rotājumos
Research Papers for secondary school3
-
Gotikas stils arhitektūrā un tēlotājmākslā
Research Papers for secondary school2
-
Stils un mode
Research Papers for secondary school22
-
Baroka un rokoko laikmeta mode
Research Papers for secondary school3
-
Rokoko laika mode
Research Papers for secondary school6