Research Papers
Art, History and Culture
History, Culture
Moderno tehnoloģiju izmantošana vēstures apguvē skolās-
Moderno tehnoloģiju izmantošana vēstures apguvē skolās
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Moderno tehnoloģiju izmantošana izglītībā (vēsturē) | 5 |
2. | Datoru izmantošanas iespējas | 8 |
2.1. | MS Office programmu (Power Point) izmantošanas iespēja | 9 |
2.2. | Interneta izmantošanas iespējas | 11 |
2.2.1. | Interneta kā saziņas līdzekļa izmantošana vēstures apgūšanā – projekti | 12 |
2.2.2. | Internets kā informācijas ieguves veids | 13 |
2.2.3. | Interneta lapas skolēniem latviešu valodā | 13 |
2.2.4. | Internets kā viens no informācijas ieguves veidiem kādai citai mācību metodei | 14 |
2.2.5. | Internets – integrētā stunda ar informātiku, radot savu vīziju par speciālu lapu bērniem par Jaunajiem laikiem | 15 |
2.3. | Datorspēļu izmantošanas iespējas | 16 |
2.4. | Speciālo programmu (Kleio, TIS, GIS) izmantošanas iespējas | 18 |
2.5. | CD izmantošanas iespējas (datorenciklopēdijas) | 19 |
3. | Video izmantošanas iespējas | 20 |
4. | Diafilmu un diapozitīvu izmantošanas iespējas | 25 |
5. | Foto izmantošanas iespējas | 27 |
6. | Videokameras izmantošanas iespējas | 28 |
7. | Kodoskopa/ projektora izmantošanas iespējas | 29 |
8. | TV izmantošanas iespējas | 32 |
Nobeigums | 33 | |
Anotācija | 34 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 35 | |
Pielikums | 37 |
1. MODERNĀS TEHNOLOĢIJAS IZGLĪTĪBĀ (VĒSTURĒ)
Moderno tehnoloģiju izmantošanu vēsturē pēta disciplīna, ko sauc par vēstures informātiku. Tā radās 80. /90. gadu mijā, kad arī vēsturē sāka pētīt vēstures zinātnes un informatizācijas likumsakarības un izmantošanas iespējas. Vēstures informātikas galvenais uzdevums ir izstrādāt vispārējos principus informācijas tehnoloģiju izmantošanā vēstures pētījumu veikšanā. Tie būtu:
• specializētu programmu nodrošinājuma izveidošana,
• vēstures datu bāzu veidošana (piemēram, “Latgales dati” vai kādas pilsētas arhīva),
• informācijas tehnoloģiju izmantošana vēstures avotu analīzē,
• vēstures procesu datormodelēšana (bieži izmanto arheoloģijā, kā arī karu notikumu rekonstrukcijai),
• informācijas tīklu izmantošana,
• informātikas jaunu virzienu izmantošana vēstures zinātnē,
• informācijas tehnoloģiju izmantošana vēstures izglītībā.
Vēstures un tātad ne tikai Jauno laiku mācīšanā modernās tehnoloģijas ir ļoti svarīgas, taču vai vajag mainīt līdzšinējo mācīšanas procesu, kad stundas galvenokārt tiek pasniegtas frontālā veidā. Svarīgi atzīmēt, ka modernās tehnoloģijas netiek uztvertas kā alternatīva frontālajai mācīšanai, bet gan kā līdzeklis to pilnveidošanai, īpašu vietu ierādot uzskates mācību līdzekļiem. To tāpat kā tehnisko līdzekļu izmantošana Jauno laiku vēstures mācīšanā, ir uzskatāmības metode, kuras lietderību pamatoja jau slavenais mūsdienu skolu pirmveidotājs J.A. Komeniuss, apgalvojot, ka to, ko var saredzēt, ir jāļauj skolēnam uztvert ar redzi.
Protams, ne jau uzskates līdzekļi, bet gan to saprātīga samērošana ar frontālo mācību metodi radīs ievērojamu mācību procesa uzlabojamu. Kā teica H.E. Nūns, tad “tik maz frontālo nodarbību cik iespējams, tik daudz frontālo nodarbību cik nepieciešams.” Slavenais krievu mācību metožu pētnieks I. Babanskis apgalvoja, ka iegaumēšanā vislielāko efektu rada uzskates līdzekļu un praktisku nodarbību saistījums. Tieši to sniedz modernās tehnoloģijas.
…
Darbs var noderēt vēstures studentiem un skolotājiem.
- A.Toinbī vēstures izpratne
- Islandes valsts vēstures galvenie notikumi, valsts iekārta un apdzīvojums
- Moderno tehnoloģiju izmantošana vēstures apguvē skolās
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Ievads vēstures palīgdisciplīnās
Research Papers for university10
-
Vēstures izpratne
Research Papers for university3
-
Datormultimediju izmantošana skolas mācību un procesā
Research Papers for university24
-
Latvijas Republikas naudas vēstures apskats
Research Papers for university13
-
Vēstures un ģeogrāfijas stundās izmantojamās mācību metodes speciālajā skolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Research Papers for university7