5. Secinājumi
Monoteisms ir sastopams visā grāmatas tekstā, jo teksts ir veidots monologā vai dialogā, kurus runā Ecehiēls vai Dievs. Tomēr pat tad, kad runā Ecehiēls, viņš runā ar Dievu vai Dieva vārdā un Ecehiēla agrākā dzīve – dzīve pirms Dieva atklāsmes – netiek pieminēta grāmatas tekstos.
Dievs vēršas pie Ecehiēla, kad Viņa tauta novēršas un zaudē ticību. Tauta zaudē savu zemi un uzskata, ka Dievs vairs nav noteicējs pār notikumiem. Ecehiēls izskaidro, ka Dieva tauta būs trimdinieki, nevis zemē palikušie. Dievs viņiem dos jaunu sirdi, atdos tiem zemi un pielūgšanas vietu.
Dievs kā Visuma Dievs nav ierobežots templī, bet ir klātesošs visur. Jeruzālemes iznīcināšana, tempļa nodedzināšana, tautas aiziešana trimdā – Dievs ir tas, kurš licis tam notikt. Jūdas ļaudis savu sodu bija pelnījuši sociālo un reliģisko grēku dēļ. Trimdinieki atgriežas, kad svešās tautas ir sakautas – Dievs tās ir sakāvis sava goda dēļ, nevis tāpēc, ka trimdinieki to būtu pelnījuši.
…