Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:680007
 
Evaluation:
Published: 17.02.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    2
2.  Vajadzība un motīvs kā personības aktivitātes avoti    3
2.1.  Motīvu klasifikācija    3
3.  Dažādā vajadzību klasifikācija un veidi    4
3.1.  Maslova vajadzību hierarhija    4
4.  Dažādie uzskati par cilvēka motivācijas mehānismiem    5
4.1.  Metamotivācija    6
4.2.  Deficientā un sadzīves motivācija    6
4.3.  Uzvedības motivācija    6
  Izmantotie informācijas avoti    8
Extract

Personības psiholoģija ir viens no šobrīd pasaulē nozīmīgākajām psiholoģijas nozarēm. Psiholoģija un vispār zinātne ir bagāta ar dažādām, bieži visai atšķirīgām personības koncepcijām. Bet pati personība jau arī ir daudzšķautņaina. Apkārtējās pasaules, kurā dzīvo cilvēks, daudzveidība nosaka tās pētīšanas ceļu daudzveidību, kas savukārt nosaka dažādas zināšanu jomas un zinātnes. Un katrai šai jomai vai zinātnei ir savs pētīšanas priekšmets.
Par uzvedību psiholoģijā parasti sauc cilvēka vai dzīvnieka aktivitāti, kuru var vērot no malas. Uzvedības pamatā ir motivācija. Par to arī šis referāts.
Darbā apskatīti tādi jēdzieni kā motivācija, motīvs, uzvedība un vērtības, jo tiem ir ļoti cieš sakars šajā jomā.
Viens no, manuprāt, nozīmīgākajiem psihologiem, kas savās teorijās skaidrojis motivācijas sakarību ar vajadzībām un motivācijas problēmas, ir Abrahams Maslovs. Tāpēc šajā referāta blakus citām psiholoģijas pieejām šajā jomā galvenā uzmanība tiek pievērsta šī zinātnieka un pētnieka teorijām. A. Maslovs zimis Bruklinā, Ņujorkā, krievu ebreju emigrantu ģimenē, kurā ir vecākais no 7 bērniem. Pēc tēva vēlēšanās sācis studēt jurisprudenci, bet šajā jomā viņam diezko neveicas. 1930.gadā A. Maslovs iegūst bakalaura grādu, 1931.gadā – humanitāro zinātņu maģistra grādu, bet 1934.gadā – humanitāro zinātņu doktora grādu. Viņš pēta primātu uzvedību, pēc tam pievēršoties arī cilvēkam. Turpina studēt un iepazīt biheiviorismu un dibina savas teorijas un psiholoģijas virzienus.
Personības aktivitātes problēma parādās līdz ar personības modeļa uzbūves un satura definēšanu psiholoģijā. Kā uzvedīsies cilvēks tajā vai citā situācijā? Kas nosacīs cilvēka rīcību konkrētajā situācijā? Uzvedību noteicošo likumsakarību un mehānismu, kā arī cilvēka aktivitātes ievirzes zināšana sevišķi svarīga tiem, kas nodarbojas ar audzināšanu dažādo sociālo institūtu sistēmā (ģimenē, skolā utt.). …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1170933
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register