Bieži vien jau motora tehnisko stāvokli var noteikt pēc arējām pazīmēm, kuras ir:
Paaugstināts eļļas patēriņš, kas bieži vien nav saistīts ar kloķa klaņa mehānisma izdilumu, bet gan ar gāzes sadales mehānismu. Pie lielas temperatūras un slikti dzesētam motoram var vairs vārsta kāta noņēmēj gredzeni nepildīt savu uzdevumu, tā rezultātā palielinās eļļas patēriņš un izplūdes gāzes ir zilganā krāsā.
Paaugstināts degvielas patēriņš, to var izraisīt izdilums kloķa klaņa mehānismā, kā arī gāzes sadales mehānismā.
Eļļas spiediena samazināšanās eļļošanas sistēmā, kas var būt pa iemeslu, ja:
1.karterī ir samazināts eļļas līmenis
2.samazinās eļļas viskozitāte (eļļa ir izstrādāta)
3.aizsērējis eļļas uztvērējs
4.izdilušas eļļas sūkņa detaļas
5.izdiluši kloķvārpstas vai sadales vārpstas gultņi
6.redukcijas vārsts iesprūdis atvērtā stāvoklī.
Kartera gāzu palielināšanās, to izraisa nepilnīga degvielas sadegšana, kas nonāk karterī gar kompresija un eļļas noņēmēj gredzeniem, šāds gadījums ir iespējams, ja motora detaļu savstarpējā atstarpe ir palielināta un ir motors jāremontē.
Kompresijas pazemināšanās cilindros, var ietekmēt tikai trīs lietas:
1.kloķa klaņa mehānisma izdilums (virzulis-cilindrs)
2.gāzes sadales mehānisma hermētiskums (starp vārstu slēgvirsmām)
3.motora bloka un galvas hermētiskums (galvas blīves deformācija)
motora jaudas samazināšanās, kas var liecināt pa motora izdilumu vai deformētām detaļām (ķīlē nost motoru) un nepareizu degvielas padevi dažādos motora apgriezienos un slodzē.
Automobiļu motora darbību var novērtēt pēc to skaņām, izmantojot speciālus instrumentus, tie ir : speciāls stetoskops, bet ja tā nav tad var arī izmantot medicīnas stetoskopu, šļūtenes gabalu vai arī koku. Ar šim skaņas klausīšanās ierīcēm klausās trīs vietā, lai varētu noteikt, kurā kloķa klaņa mehānisma savienojumā ir izdilums. Ja ir dzirdama klaudze motora vidusdaļā tas var liecināt par:
virzuļa izdilumu
virzuļu gredzenu izdilumu
cilindru izdilumu
asa klaudze, kas neizzūd pie vēlas aizdedzes, var norādīt uz:
virzuļa pirksta izdilumu
klaņa augšējās galvas gultņa nodilumu
bieža asa klaudze pie motora iedarbināšanas un kustībā ar lielu ātrumu var būt par iemeslu:
klaņu gultņu izdilumu
klaudze motora apakšējā daļā:
asa dobja skaņa, labi saklausāma atlaižot sajūga pedāli, var norādīt uz pamatgultņu izdilumu.…