Klientu, cilvēku, pilsoņu dažādība viennozīmīgi tiek cienīta, taču sociālais darbinieks pēc būtības pilda palīdzības sniedzēja funkciju, balstoties uz Latvijas Republikas izstrādātajiem likumiem un normatīvajiem aktiem. Papildus tam, zināms, ka klienta vajadzības pēc drošības, pārtikas, mājvietas un citām pamatvajadzībām ir nemainīgas no atsevišķa klienta rases vai kultūras.
Tādēļ, secinot, varu uzsvērt, ka sociālo darbinieku mūžizglītības veidošana un dažādu kultūru izzināšana, nedara darbinieku par tik atbilstošu profesionāli savā jomā, kā tad, ja darbinieks pret ikvienu klientu izturas ar cieņu, toleranci un nepārprotamu vēlmi palīdzēt.
Iespējamie izaicinājuma risinājumi un uzdevumi
1. Izglītot sabiedrību par dažādu kultūru vērtībām un normām.
2. Izturēties ar toleranci un cieņu pret ikvienas kultūras piederīgajiem.
3. Sniegt atbalstu, neņemot vērā klienta individuālos kultūras, reliģijas vai citus uzskatus, ja vien tādā veidā netiek pārkāptas otras personas tiesības.
4. Veidot “atvērtāku” sabiedrību pieņemot un akceptējot kultūru dažādību.
5. Izvairīties no aizspriedumiem un stereotipiskas domāšanas attiecībā uz dažādām kultūrām (piemēram- musulmaņi ir teroristi).
…