-
Mūzikas apguves iespējas jauniešiem Rīgā
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija latviešu valodā | 2 | |
Anotācija angļu valodā | 3 | |
Saturs | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Mūzikas izglītības sistēma tās izveide un attīstība | 7 |
1.1. | Mūzikas mācības attīstība Latvijā | 7 |
1.1.1. | Muzikālā izglītība kā Latvijas Republikas izglītības sistēmas sastāvdaļa | 8 |
1.1.2. | Mūzikas mācība vispārizglītojošajā skolā | 10 |
1.1.3. | Profesionālās mūzikas izglītība | 10 |
1.2. | Mūzikas izglītības pieejamība cilvēkiem ar īpašām vajadzībām | 12 |
1.3. | Interešu izglītības veidošanās un attīstība | 14 |
2. | Mūzikas loma mūsdienu skolas praksē | 18 |
3. | Pētījuma rezultātu apkopojums | 20 |
Secinājumi | 28 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 29 | |
Pielikums | 30 |
Secinājumi
Zinātniski pētnieciskajā darbā, pamatojoties uz zinātniskās literatūras analīzi, pētītas jauniešu mūzikas izglītības iespējas Rīgā.
Teorētisko atziņu un praktiskā pētījuma izstrādes gaitā tika secināts:
1) Lai apgūtu mūziku ir 3 veidu iespējas – vispārizglītojošā skolā, mūzikas skolās un interešu izglītības centros;
2) Muzikālās izglītības apguve vispārizglītojošā skolā virzīta uz personības izaugsmi, attīstot sevi gan intelektuāli, gan emocionāli, savukārt mūzikas skolās darbība balstās uz specialitātes apgūšanu, kas rada iespēju bērniem muzikālo izglītību iegūt augstākā līmenī nekā vispārizglītojošās skolās;
3) Latvijā ir divas mūzikas skolas, kuru mācību programmas piedāvā iespēju profesionāli apgūt mūziku bērniem ar īpašām vajadzībām – P.Jurjāna mūzikas skola un Juglas mūzikas skola;
4) Rīgā dažādos interešu izglītības centros tiek piedāvātas uz profesionālo iemaņu iegūšanu orientētas mācības, tai skaitā arī padziļināta mūzikas apguve.
5) Rīgas 69.vidusskolā mācās 433 skolēni, no kuriem tikai 19 skolēnu padziļināti apgūst mūziku mūzikas skolā. Vairāk tādu ir sākumskolas klasēs;
6) Vairums jauniešu neizmanto sniegtās iespējas apgūt mūziku papildus dažādās mūzikas izglītības iestādēs, lai gan ir informēti par daudzveidīgām ar mūzikas apguvi saistītām izglītības iestādēm.
Mūzika kā mācību priekšmets mūsdienās ir vispārējā vidējās izglītības mācību satura sastāvdaļa. Tās apguve dod iespēju to īstenot radošā darbībā, kā arī veidot personisku attieksmi un izpratni par mūziku kopumā. Manuprāt, mūzikas padziļināta apguve, jauniešiem iesaistoties dažādās profesionālās un neformālās izglītības iestādēs, sekmē mūzikas daudzveidības iepazīšanu, attīstot muzikālo gaumi un veidojot estētisko vērtību izpratni par mūzikas valodu.
…
ZPD - MŪZIKAS APGUVES IESPĒJAS JAUNIEŠIEM RĪGĀ SATURS Anotācija latviešu valodā Anotācija angļu valodā Saturs Ievads 1.Mūzikas izglītības sistēma tās izveide un attīstība 1.1.Mūzikas mācības attīstība Latvijā 1.1.1.Muzikālā izglītība kā Latvijas Republikas izglītības sistēmas sastāvdaļa 1.1.2.Mūzikas mācība vispārizglītojošajā skolā 1.1.3. Profesionālās mūzikas izglītība 1.2.Mūzikas izglītības pieejamība cilvēkiem ar īpašām vajadzībām 1.3.Interešu izglītības veidošanās un attīstība 2.Mūzikas loma mūsdienu skolas praksē 3.Pētījuma rezultātu apkopojums Secinājumi Izmantotās literatūras saraksts Pielikums IEVADS Latvijas sabiedrība vienmēr ir pievērsusi lielu uzmanību jaunās paaudzes muzikālajai audzināšanai. Mūzika ir viens no skolas mācību priekšmetiem, un tās uzdevums ir veidot izglītotu cilvēku, lai viņš varētu darboties eksistējošā sabiedrībā. Mūzikas kultūras pastāvēšana ir saistīta ar muzikālās pieredzes, zināšanu, prasmju, sociālo attiecību tālāknodošanu jeb muzikālo izglītību, un vispārizglītojošā skola ir šī procesa visnozīmīgākais posms. Mūzika ir neatņemama izglītības sistēmas sastāvdaļa – nozīmīgākais tautas identitātes un kultūras saglabāšanā un attīstīšanā, svarīgs skolēnu saskarsmes un sadarbības attīstības veids, kā arī viens no radošo spēju attīstības līdzekļiem. Mūzika skolēnu dzīvē ir visur klātesoša, pašsaprotama un nozīmīga. Mūzikai ārpus skolas mūzikas nodarbībām ir ierādīta centrālā vieta skolēnu dzīvē. Tā ir pusaudžu un jauniešu dzīves izteiksmes līdzeklis. Pētījumi mūzikas pedagoģijā pierāda, ka mūzika labvēlīgi ietekmē bērnu attīstību dažādās jomās. Bagātinās emocionalitāte, pilnveidojas racionālā domāšana, attīstās atmiņa, uztvere, intelektuālās spējas un daudz citu garīgās dzīves elementu ne tikai saistībā ar mūziku, bet jebkurā cilvēka darbības jomā. Blakus šīm atsevišķajām ietekmēm mūzika iedarbojas arī uz cilvēku kopumā – veido viņa personību.........
- Indijas klasiskās mūzikas vēsture un galvenie novirzieni
- Mūzikas apguves iespējas jauniešiem Rīgā
- Mūzikas stundu terapija bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Indijas klasiskās mūzikas vēsture un galvenie novirzieni
Research Papers for secondary school4
-
Mūzikas stundu terapija bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Research Papers for secondary school34
-
Mūzikas saglabāšanas un atskaņošanas iespējas mūsdienu elektronikā
Research Papers for secondary school28
Evaluated! -
Stīgu mūzikas instrumentu klasifikācija Latvijas kombinētajā nomenklatūrā
Research Papers for secondary school10
Evaluated! -
Deju mūzikas pielietojums instrumentālās mūzikas žanros - dejas salīdzinājums trīs laikos
Research Papers for secondary school9