Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:667796
 
Evaluation:
Published: 18.09.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 14 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Аннотация    3
  Ievads    5
  Terminu vārdnīca    6
  Teorētiskā daļa    8
1.  Cilvēka attīstība    8
1.1.  Personības attīstību ietekmējošie faktori    10
1.1.1.  Iedzimtība    10
1.1.2.  Sociālās vides ietekme    11
1.1.3.  Pašrealizācija    12
1.2.  Intelektuālo spēju attīstība    12
2.  Mūzika kā līdzeklis prāta spēju attīstībai    18
3.  Mūzika – garīgo vērtību veidotāja    23
  Praktiskā daļa    26
1.  Anketas analīze    27
2.  Intervijas analīze    35
  Secinājumi    37
  Izmantoto informācijas avotu saraksts    38
  Pielikums    39
Extract

Secinājumi
• cilvēka attīstība ir saistīta ar intelektuālo attīstību, emocionālo attīstību, personības attīstību un socializāciju;
• attīstība lielākoties notiek līdz 18 gadu vecumam, pēc tam cilvēks "atražo" īpašības, kas jau viņā attīstījušās;
• personības attīstību ietekmē iedzimtība, sociālās vides ietekme un tieksme pēc pašapliecināšanās jeb pašrealizācija;
• intelekts veidojas, cilvēkam mijiedarbojoties ar vidi;
• augstvērtīga mūzika veicina garīgo vērtību attīstību;
• mūzika spēcīgi iedarbojas uz sabiedrību, tās dzīvi kopumā;
• mūsdienu pasaulē muzikālā vide ir pārsātināta, šī iemesla dēļ mūzika var arī negatīvi ietekmēt cilvēka vērtību izveidošanos;
• prāta spēju attīstība jāsāk jau ļoti agrā vecumā;
• mūzika pozitīvi un attīstoši ietekmē ļoti daudzus procesus cilvēka smadzenēs;
• ja skolēns muzicē, tas jau ir garants pret nesekmību;
• četras piektdaļas no aptaujātajiem mūzika ietekmē pozitīvi, 12 procentus - gan pozitīvi, gan negatīvi;
• skolēniem, kas muzicē, mūzika palīdzējusi garīgajā izaugsmē, arī lielākā daļa nemuzicējošo skolēnu ar mūzikas palīdzību uzlabojuši daudzas svarīgas īpašības un spējas;
• skolēniem, kas paši muzicē, biežāk sastopamas labas un pat ļoti labas sekmes;
• muzicējošajiem skolēniem labāk padodas valodu apgūšana, bet nemuzicējošie labprātāk iesaistās sportiskās aktivitātēs, biežāk gūst panākumus eksaktajos mācību priekšmetos;
• gandrīz puse muzicējošo respondentu uzskata sevi par emocionāliem, no nemuzicējošajiem - mazāk par trešdaļu, tātad, nodarbošanās ar mūziku dod cilvēkiem iespēju atvērties un neslēpt savas emocijas;
• muzicējošie skolēni vairāk izmanto mūzikas spēju ietekmēt garastāvokli, bet arī nemuzicējošie ir atklājuši šo spēju un to izmanto;
• mūzika pozitīvi ietekmē cilvēka attīstību, ja tā tiek izmantota pareizi.
Pētāmais jautājums – vai mūzikas klausīšanās un muzicēšana spēj pozitīvi ietekmēt cilvēka garīgo un intelektuālo attīstību – ir apstiprinājies un darba mērķis ar darba uzdevumu izpildes palīdzību ir panākts.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register