-
Mūzikas mācīšanās un skolēnu mācību sasniegumi
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1. | Mūzika un tās attīstība | 7 |
1.1. | Mūzika mūsu dzīvē | 7 |
1.2. | Mūzikas klausīšanās | 8 |
1.3. | Mūzikas attīstības vēsture | 9 |
2. | Mūzika kā intelektuālo spēju attīstītāja | 13 |
2.1. | Pieredze un zināšanas | 13 |
2.2. | Mūzikas ietekme uz cilvēka attīstību | 15 |
2.3. | Mūzika kā intelektuālo spēju attīstītāja | 16 |
3. | Mūzikas papildus mācīšanās Dobeles Valsts ģimnāzijas vidusskolēniem | 19 |
3.1. | Respondentu atlase un datu iegūšana | 19 |
3.2. | Mērķgrupas rezultāti | 20 |
3.3. | Intervijas analīze | 24 |
Secinājumi | 27 | |
Izmantotie informācijas avoti | 28 |
Secinājumi
1. Pētījums pierādīja, ka Dobeles Valsts ģimnāzijas skolēniem, kuri nav saistīti ar muzicēšanu ir zemākie mācību sasniegumi angļu valodā, latviešu valodā, literatūrā, matemātikā, bet pētījuma mērķgrupas skolēnus 10. klasē (76% no kopējā respondentu skaita) un 11. klasē (75% no kopējā respondentu skaita) muzicēšana ietekmē pozitīvi.
2. Muzicējošajiem skolēniem ir konstatēta noturīga pozitīvā ietekme uz mācību sasniegumiem 10. un 11. klases laikā.
3. Mācību sasniegumi no 2012. gada līdz 2013. gada 1. semestrim ir progresējuši par 1,0 ballēm vidējo vērtējumu augstāk.
4. Ekspertu viedoklis apstiprina pētījuma rezultātus par muzicēšanas pozitīvo ietekmi uz mācību sasniegumiem.
5. Pēc ekspertes Andželas Beļskas sacītā, darba autore, kā ieteikumu izvirza ieviest klavierspēli Dobeles Valsts ģimnāzijas izglītības programmā.
6. Ar pētījuma rezultātiem vēlams iepazīstināt skolēnus, vecākus un skolotājus, lai motivētu skolēnus muzicēšanai, tādējādi sekmēt uzrādīt arī augstākus mācību sasniegumus vispārizglītojošajos priekšmetos.
7. Darba autore iesaka ģimnāzijas administrācijai turpināt pētījumu, pētot saistītu un nesaistītu ar mūzikas mācīšanos vidusskolēnu sasniegumu noturību vismaz trīs mācību gadus.
8. Mūzikas teorija pamato, ka mūzika veicina cilvēka iekšējā garīgā stāvokļa izmaiņas.
9. Mūzikas literatūrā ir pamatots, ka dziedāšana ietekmē cilvēka uztveri, dzirdi, atmiņas spējas, kas ir būtiski cilvēka turpmākajai attīstībai.
10. Mūzikas vēsture sniedz raksturojumu par mūzikas veidošanos un attīstību dažādos laika periodos. Izvērtējot mūzikas pasaules vēsturi tiek uzskatīts, ka mūzika visos laika posmos ir ietekmējusi pasaules sociālo, un intelektuālo attīstību.
…
Cilvēka prāta spēju attīstīšana ir ļoti svarīga attīstības sastāvdaļa, jo tas, kā cilvēks domā, runā un rīkojas, veido viņa dzīves pamatu. Bez šo spēju attīstības praktiski ir neiespējami izveidot pilnvērtīgu un piepildītu dzīvi. Viens no veidiem, kā attīstīt prātu un smadzenes, ir muzicēšana ar instrumenta spēli, kas atzīta par īstu revolūciju pedagoģijā. Mūzika ir viena no svarīgākajām cilvēka dzīves kultūras sastāvdaļām. Ar dzirdes palīdzību katrs dzird skaņu, no kuras veidojas melodija. Mūsu smadzenes pielāgojas tam, ko darām ar aizrautību un prieku. Mūzika ietekmē prātu un garīgo stāvokli, redzi, tausti, dzirdi, kustību. Ikdienā nodarbinot savu prātu, mēs gūstam zināšanas. Klausoties dažāda veida skaņas, rodas ietekme uz domāšanu, uztveri. Mūzikas instrumenti un muzicēšana veicina pozitīvu prāta turpmāko attīstību. Labs treniņš atmiņai ir kāda mūzikas instrumenta apguve. Katram ir iespēja spēlēt kādu mūzikas instrumentu. Bez intelektuālajām spējām nepastāv zināšanas. Mūzika ir labākais veids uz intelektuālo spēju attīstību. Pamatskolas skolēniem izglītības programmā ir paredzēts apgūt gan muzicēšanu, gan mūzikas teoriju, bet vidusskolas skolēniem izglītības programmā ir jāapgūst mūzikas teorija, kas nav muzicēšana, nošu lasīšana, skaņdarbu sacerēšana, tādēļ nevar tikt uzskatīta par muzikālo prasmju attīstošu mācību priekšmetu. Tiek uzskatīts, ka mūzikas papildus mācīšanās Mūzikas skolās vai pulciņos veicina augstākus vispārējās izglītības mācību sasniegumus.
Pielikumu nav.
- Mūzikas mācīšanās un skolēnu mācību sasniegumi
- Rotaļu un spēļu izmantošana mācību stundās
- Vērtēšana mācību procesā. Neformālā, normatīvā un kriteriālā vērtēšana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vērtēšana mācību procesā. Neformālā, normatīvā un kriteriālā vērtēšana
Research Papers for secondary school25
-
Rotaļu un spēļu izmantošana mācību stundās
Research Papers for secondary school20
-
Deju mūzikas pielietojums instrumentālās mūzikas žanros - dejas salīdzinājums trīs laikos
Research Papers for secondary school9
-
Skolēnu veselība un mācību darbs
Research Papers for secondary school22
Evaluated! -
Mācību procesu motivējošais faktors - "uzslava", tās atšķirības 4. un 11.klašu skolēnu vidū
Research Papers for secondary school29