Ievads
Māksla ir viens no pasaules izzināšanas spēcīgākajiem līdzekļiem. Iemācīt cilvēku izprast mākslu, iemīlēt un dziļi uztvert un atcerēties to, atšķirt īsti nozīmīgo no mazāksvarīgā nozīmē padarīt cilvēka dzīvi bagātāku un pašu cilvēku - daudzpusīgāku.
Mūzika skolā ir emocionālā audzinātāja un tās ietekmi pilnā mērā var konstatēt tikai tad, kad klausītājs izprot mūzikas skaistuma būtību. Mūzika ir specifiska īstenības atspoguļošanas forma, kurā apvienojas gan emocijas, gan saprāts, gan apziņa, līdz ar to muzikālās audzināšanas mērķis ir veidot vispusīgi attīstītu, radošo personību.
Muzikālās audzināšanas koncepcijas projektā tika minēti galvenie uzdevumi - ar mūzikas palīdzību radīt pamatu cilvēka garīgo un fizisko spēju izkopšanai, veicināt tādas personības attīstību, kam raksturīga jūtu, intelekta un gribas harmonija.
Mūzika iedarbojas uz skolēnu jūtu dzīvi, rosina viņos veidot skaistuma izjūtu un mīlestību uz mākslu, palīdz attīstīt radoša darba iemaņas, bet katra radoša aktivitāte veicina intelektuālu attīstību. Tiem cilvēkiem, kuri spēj estētiski pārdzīvot, aktivizējas daudzas smadzeņu šūniņas, arī tās, kuras ir saistītas ar atmiņu, ar fiksāciju. Mūzikas iedarbība katrā ziņā ir viena no tām parādībām, kura visefektīvāk rosina cilvēka smadzenes, cilvēka dvēseli un aktivizē visu cilvēka psihisko dzīvi.
Šādu darba tēmu izvēlējos, jo vēlos noskaidrot mūzikas ietekmi uz cilvēka psihi un uzvedību.
Darba mērķis: noskaidrot mūzikas ietekmi uz cilvēka vispārējo veselības stāvokli.
Darba uzdevumi:
1. Ieipazīties ar zinātnisko literatūru par mūzikas terapiju;
2. Apkopot speciālistu ekspermentāli iegūtos materiālus par šo tēmu;
3. Veikt eksperementu, izanalizēt novērotā cilvēka reakciju uz atskaņoto mūziku.
…